به گزارش ایرنا، 'مهدی حافظیان' روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کاشان گفت: واقف خیراندیشی با همکاری انجمن یاوران وقف کاشان به این اداره مراجعه و یک واحد مسکونی به مساحت 178متر مربع در 2 طبقه را جهت تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام وقف کرد.
وی افزود: درامد این ملک بنا بر نیت واقف صرف امور مرتبط با حق تبلیغ مبلغان مسلط به زبان های خارجی در کاشان، هدیه های ویژه گردشگران، برگزاری نمایشگاه های مرتبط، چاپ کتاب و بروشور، هزینه های تردد مبلغان و سایر امور مرتبط با تبلیغ دینی برای گردشگران خارجی خواهد شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ارزش این موقوفه را بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.
او اضافه کرد: مبلغان مسلط به زبان های خارجی در بیشتر فصل های سال با حضور در اماکن متبرکه و تاریخی کاشان نسبت به میزبانی از گردشگران خارجی و تبلیغ دین اسلام اقدام می کنند که تا کنون با استقبال خوبی از سوی گردشگران رو به رو شده است.
شهرستان کاشان دارای 2 هزار و 269 موقوفه و افزون بر هشت هزار و 300 رقبه می باشد.
افزون بر یک میلیون و 475 هزار نفر گردشگر از ابتدای سال جاری تا کنون از اثرهای تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان بازدید کردند که 140 هزار و 328 نفر گردشگر خارجی (بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، هلند و بلژیک) بودند.
یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش تا کنون در شهرستان کاشان شناسایی و 320 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با پیشینه شهرنشینی بیش از هفت هزار و 500 سال با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.