به گزارش خبرنگارایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان شامگاه سه شنبه در این آیین که در حسینیه امامزادگان هفده تن و ناصرابن علی (ع) این شهر برگزار شد گفت: وقف احسان ماندگاری است که همه باید با الگو گیری از پیامبر اسلام(ص) ،امامان معصوم (ع) و بزرگان دین در حد توان به این عمل نیک اهتمام داشته باشیم.
حجت الاسلام مهدی طاهری افزود:در سالجاری 20موقوفه جدید به ارزش حدود 2میلیارد و 600 میلیون تومان در شهرستان گلپایگان ثبت شد که به نسبت جمعیت، بیشترین وقف را این شهرستان در استان اصفهان به خود اختصاص داد.
امام جمعه شهرگلشهر شهرستان گلپایگان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام گفت: وقف سنت و عبادت حسنه در دین مبین اسلام است که اصل آن ماندگار و مردم به صورت مستمر از منافع مادی و معنوی آن بهره مند می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی خراسانی تاکید کرد: همه باید به عنوان یک وظیفه دینی در فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف و پاسداری و حراست از موقوفات در این شهرستان تلاش کنیم.
در شهرستان گلپایگان هم اکنون 904 موقوفه با 2 هزار و 355 رقبه، 38 امامزاده و بقاع متبرکه و 230 حسینه و مسجد زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی با بیش از90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022 خبرنگار:محمدحسین توفیقی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.