به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ' فرهاد حاجی مرادی' اضافه کرد: بر اساس ارزش وزنی، 55 درصد صادرات این صادرات مربوط به محصولات نباتی، 23 درصد حیوانات زنده و محصولات دامی، 20 درصد محصولات صنایع غذایی و 2 درصد مربوط به محصولات صنایع شیمیایی و صنایع وابسته به آن بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس ارزش دلاری نیز 44 درصد این صادرات مربوط به حیوانات زنده و محصولات دامی، 26 درصد مربوط به محصولات نباتی، 24 درصد محصولات صنایع غذایی، پنج درصد محصولات شیمیایی و صنایع وابسته و یک درصد ماشین‌آلات کشاورزی است.
حاجی مرادی ادامه داد: 62/91 درصد ارزش وزنی و 76/84 درصد ارزش دلاری محصولات یاد شده به کشورهای عراق، افغانستان، امارت، پاکستان، کویت، قطر و عمان صادر شده است.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اطلاعاتی از آمار صادرات محصولات کشاورزی این استان در هشت ماه سال گذشته ارائه نکرده است.
خاطرنشان می شود، صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان اصفهان در 9 ماهه سال گذشته 80 میلیون دلار بوده است.
از مهمترین محصولات صادراتی کشاورزی و دامی اصفهان به مقصد کشورهای خارجی می توان به حیوانات زنده مانند مرغ، خروس، بوقلمون، پرندگان شکاری( به منظور امور تحقیقاتی) ماهی، گوشت مرغ، تخم مرغ، میگو، شیر خشک، لبنیات، عسل، صیفی جات، خشکبار، زعفران، انواع میوه مانند زردآلو، هلو، انواع شیره، لعاب و مواد غلیظ کننده، انواع روغن مانند روغن بادام و سویا، قند و شکر، انواع شیرینی، انواع خمیر، رب گوجه فرنگی، فراورده های غذایی مرکب، آبمیوه، گلاب و انواع وسایل و دستگاه های کشاورزی و همچنین تجهیزات گلخانه ای اشاره کرد.
سالانه حدود 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان اصفهان تولید می شود و این استان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.
طبق آمارهای اعلام شده، استان اصفهان در تولید شیر و مرغ و گلرنگ در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و در تولید محصولات گلخانه ای جایگاه دوم را دارد، همچنین 10 درصد از پرورش دام و طیور کشورمان در استان اصفهان انجام می شود.
ت/7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.