به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر حسین افیونی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و اصلاح نژاد دام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در تولیدات مواد پروتئینی است، اظهار داشت: در استان اصفهان سالیانه یک میلیون و 450 هزار تن مواد پروتئینی از جمله شیر، گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و بوقلون تولید می‌شود که این بیشترین میزان در میان دیگر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه توسعه کمی خوبی در چندین سال اخیر در کشور رخ داده است، افزود: در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشورزی از این پس بر مبنای توسعه کیفی و افزایش بهره‌وری در واحدها رخ می‌دهد که با افزایش بهره‌وری، باید به میزان افزایش تولیدات از نظر کمی و کیفی بپردازیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان به پیشرفت رخ داده در صنعت دام و طیور اشاره و تصریح کرد: این پیشرفت مرهون دانش‌های فنی و تحقیقات بهره‌برداران بوده است، علی رغم اینکه در چند سال اخیر دچار خشکسالی، کمی نزولات جوی و یا سوء مدیریت در عرضه آب برای بخش کشاورزی بودیم خوشبختانه نه تنها تولیدات در بخش مواد پروتئینی کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش روز افزون داشته است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد واردات محصولات از کشورهای دیگر بودیم، همچنین مرغ برزیلی و واردات شیر خشک به وفور مشاهده می‌شد اما در حال حاضر تمامی معادلات برعکس شده است و شاهد صادرات شیر خشک با کیفیت مطلوب به کشورهای دیگر هستیم.

افیونی بیان کرد: تا 4 سال گذشته سالیانه بالغ بر 150 هزار تن گوشت مرغ به کشور وارد می‌شد این در حالی است که اکنون سالیانه 100 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد واردات گوشت قرمز در کشور هستیم اما باید گفت مطابق با همین میزان دام زنده به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621959
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.