به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ' محمد جواد بگی' ، آب مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان را یک هزار و 800 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون 800 لیتر بر ثانیه تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه در هر سال حداقل 2 تصفیه خانه صنعتی در شهرک های صنعتی استان اصفهان احداث و راه اندازی خواهد شد، گفت: اولین پروژه استفاده از پساب شهری برای استفاده در صنعت و شهرک های صنعتی با بیش از 22 کیلومتر لوله کشی به تصفیه خانه صنعتی شهرک صنعتی رازی شهرضا انتقال و به بهره برداری رسیده است.
بگی، عدم وابستگی به تامین آب از طریق زاینده رود و کاهش آلایندگی زیست محیطی پساب شهرضا را از دیگر مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: با توجه به بحران خشکسالی در استان، تامین آب مورد نیاز صنایع از طریق توسعه تصفیه خانه های صنعتی و همچنین کاهش اتکای صنایع به مصرف آب یکی از راهکارهای اصلی برطرف شدن این چالش در اصفهان است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: به منظور توسعه پایدار در این استان ناگزیر به کاهش اتکای صنایع به مصرف آب و جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده هستیم که توسعه فراصنعتی اصفهان از راهکارهای اصلی تحقق آن است.
وی انتقال پساب شهری کاشان برای استفاده در شهرک های صنعتی امیرکبیر، هرند و کمشچه را از دیگر برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان جهت تامین آب مورد نیاز صنایع اعلام کرد.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.