مسعود پزشکیان عصر دوشنبه در نشستی با گروهی از دانشجویان دانشگاه اصفهان با عنوان عنوان «فریاد و سکوت دانشگاه» با بیان اینکه حل مشکل جامعه ساده نیست و با داد و فریاد این مشکلات حل نمی‌شود گفت: ما باید مملکت را بر اساس عدالت و انصاف درست کنیم .
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم ساز و کار پرداخت در کشور ما غلط است گفت:این مشکل باید از طریق نظام داده ها حل شود و با این روش می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم.
وی با بیان اینکه ما در مجلس مشکل بودجه ‌نویسی داریم گفت: در کشور برای تمام پروژه‌ها در شهرستان ها پول می‌گذاریم در حالی که پول کافی برای یک پروژه وجود ندارد اما آن را قانون می‌ کنیم.
وی همچنین باردیگر به موضوع برجام پرداخت و گفت : اینکه می‌گوییم برجام هیچ مشکلی را حل نکرده درست نیست، قبل از برجام عربستان، قطر و امارات روزانه هزاران میلیارد تومان از منابع نفتی ما را می ‌بردند، و در صورتی که برجام نبود کشتی‌های ما هنوز در دریا سرگردان بودند.
پزشکیان با بیان اینکه قبل از تحقق برجام امکان فروش آسان منابع نفتی برای کشور ما وجود نداشت تصریح کرد: گفت: برجام باعث شد که به سهم خودمان دسترسی پیدا کنیم.
پزشکیان گفت: قبل از برجام، با وجود داشتن توان استخراج منابع، امکان فروش آن برای ما میسر نبود.
وی همچنین با اشاره به اضافه شدن حقوق نمایندگان مجلس،‌ گفت: بحث افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان هنوز تصویب نشده است.
وی افزود: حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابه جا می‌کنند کمتر است و این را می‌توانم ثابت کنم.
پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشکل های بسیاری در مدیریت کشور داریم افزود: از این شاخه به آن شاخه پریدن و انتقاد و تخریب، آن هم در فضای دانشگاهی، نشان توسعه نیافتگی ماست.
وی افزود: باید مملکت را بر اساس عدالت و انصاف درست کنیم ؛ رعایت انصاف، اخلاق و عدالت در تئوری و حرف خیلی ساده است اما در عمل خیلی سخت و دشوار است.
پزشکیان با بیان اینکه تغییر رفتار در کشور حدود ۱۰ سال طول می‌کشد افزود: اولویت من در مجلس قانونمند کردن داده‌هاست و تا زمانیکه به دنبال سوپرمن و منیت در کشور باشیم، مشکلات حل شدنی نیستند.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جمع گفت: سلب تحرکات دانشجویی و نبود فضای باز سیاسی در دانشگاه ها منجر به مرگ علمی جامعه خواهد شد.
فریده اولاد قبادافزود: در دوران انتخابات و برای حمایت از روحانی و دولت تدبیر و امید، به هشت استان کشور سفر کردم و در صورتی که همدلی و همفکری شما نبود ما رای ۲۴ میلیونی نمی‌آوردیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان به دلیل فضای سرد دانشگاه‌ها دوست دارند دولت را نقد کنند، گفت:من با نقد و انتقاد از دولت موافقم اما با تخریب مخالفم؛ ما باید جوابگوی تمام مطالبات برحق مردم باشیم
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه ما از حسن روحانی در کمیسیون آموزش، مامورگرا کردن دانشگاه‌ها بود گفت: بر اساس برنامه آمایش سرزمینی مامورگرا کردن دانشگاه‌ها باید محقق شود و همچنین به رئیس‌ جمهوری تاکید کردیم که قانونی کردن بورسیه‌ها نیز باید محقق شود.
اولاد قباد افزود: نشریات دانشجویی نباید توقیف شوند چرا که دانشجویان باید بتوانند نظرات خود را در این نشریات منتشر کنند.
وی در ادامه در پاسخ به سئوال دانشجویی که چرا شما از رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور در مجلس دفاع کردید؟ گفت: حمایت از رحمانی فضلی یک تصمیم فراکسیونی بود، رحمانی فضلی در برگزاری انتخابات و دادن مجوز به احزاب خوب عمل کرد و برنامه ‌اش در فراکسیون امید بررسی شد بنابراین بنده از وزرایی حمایت کردم که در کابینه حسن روحانی بودند و من در آن شرایط از این کابینه دفاع کردم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید سهم بودجه آموزش و پرورش ۱۰ درصد بودجه کل کشور باشد، گفت: در همه کشورها سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه کل ۱۵ تا ۲۰ درصد است و این انتقاد بر دولت روحانی وارد است که چرا بودجه آموزش و پرورش کم است.
عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد، گفت: باید زیرساخت‌های این نشاط اجتماعی را فراهم کنیم که ورزش یکی از زمینه‌های محقق شدن نشاط اجتماعی است.
وی گفت: ما هم با ورود بانوان به ورزشگاه ها موافقیم اما باید قبول کنیم که باید فضای ورزشگاه‌ها نیز اصلاح شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امنیتی نکردن دانشگاه‌ها بسیار مهم است و اعتقاد داریم دانشجو باید پرسشگر و تحلیلگر باشد افزود: دانشجو باید نقش اساسی در تحولات کشور داشته باشد و بنده امروز از رئیس دانشگاه اصفهان خواستم که فضای دانشگاه را طوری فراهم کنند که دانشجویان بتوانند به راحتی به مسائل سیاسی بپردازند.
ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو با عنوان'فریاد و سکوت دانشگاه' در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
این ویژه برنامه، به همت انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.