به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در جلسه فرماندهان نواحی و استادیاران حلقه های صالحین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، افزود: زیباترین کاری که می توان برای ایجاد بستری آزاد برای مطرح شدن سؤالات انجام داد، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است.
وی مهمترین رسالت حلقه های صالحین را پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانست و بر لزوم پاسخگویی به شبهات ایجاد شده و ایجاد بستر مناسب برای بیان سؤالات تأکید کرد.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت حلقه های صالحین باید همانند شاگران امام صادق (ع) باشند که برای رفع شبهه از جامعه اسلامی تلاش می کردند.
وی با بیان اینکه امام صادق (ع) شاگردان خود را در زمینه های مختلف تربیت می کردند و آنها به میان دشمنان می فرستادند تا سؤالات آنها را بشنوند و پاسخ دهند، افزود: نباید بگونه ای عمل کنیم که مردم جرأت پرسیدن سؤال را نداشته باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد، تبلیغ عملی را یکی از روشهای تبلیغ دین بیان کرد و
خطاب به فرماندهان نواحی و استادیاران حلقه های صالحین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: لذا بکوشید که ابتدای امر، به آنچه به اعضای حلقه های خود می آموزید، عامل باشید.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بازنشستگان سپاه شد و گفت: کسانی که وارد سپاه و بسیج می شوند، مانند دیگر کارمندان نیستند که پس از گذشت 30 سال خدمت کارشان تمام شود، چون هدف آنها الهی است و کار برای خدا بازنشستگی و تمامی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بابیان اینکه بازنشستگان سپاه در طی 30سال، تجربه های بسیاری به دست آورده اند، افزود: این افراد کسانی هستند که قبل از انقلاب و زمان جنگ را تجربه کرده اند و این تجربیات ارزشمند جز از طریق این افراد منتقل نخواهد شد.
آیت الله طباطبایی نژاد، یکی از نشانه های بارز یک بسیجی را حضور در مسجد و نماز جماعت دانست و گفت: حتی اگر از نظر کسی امام جماعت صلاحیت لازم را نداشته باشد باید برای حفظ وحدت در نماز شرکت کند و بعد نمازش را مجدد ادا کند.
وی حرکت اربعین را یکی از نشانه های صدور انقلاب اسلامی دانست و گفت: زمانی ما و عراق در برابر هم قرار داشتیم اما الان در کنار هم و حتی با حضور مسلمانان سوریه و افغانستان در مقابل دشمن مشترک ایستاده ایم.
طرح صالحین با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر شکل می گیرد و یک نفر به عنوان مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوع های روز به مخاطبان ارائه می دهد.
در قالب این طرح، مباحث به صورت مباحثه طرفین پیش می رود و افراد هرگونه پرسشی که داشته باشند، از استاد یا مربی می پرسند و پاسخ پرسش های خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می کنند و در نهایت تمام مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع بندی می شود.
طرح صالحین در برگیرنده اهدافی از جمله، تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت بسیجیان، تعلیم و تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد در عرصه های مختلف تربیتی، فرهنگی همچنین تقویت باورهای دینی و توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان آحاد بسیجیان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.