لایحه دو یا سه دوازدهم در حقیقت دو یا سه دوازدهم از کل رقم بودجه پیشنهادی دولت در لایحه است که مجلس تصویب می کند تا دولت بتواند از خزانه برداشت کند و روند اداره امور کشور دچار اخلال نشود.
چنانچه دولت نتواند تا پایان آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، نمایندگان برای تسریع در انجام امور ممکن است بودجه دو یا سه دوازدهم را از دولت مطالبه کنند.
در این شرایط برای این که کارهای عمرانی و امور جاری کشور در ابتدای سال آینده دچار اخلال نشود برای ۲ یا سه ماه ابتدای سال آینده بودجه بصورت 2 یا سه دوازدهم تصویب می شود تا در این فاصله کل لایحه بودجه در مجلس تصویب شود و شورای نگهبان هم تایید کند.
به گزارش ایرنا، ' امیر مسعود هراتیان ' دبیر حزب اعتدال و توسعه در استان اصفهان پنجشنبه شب در گردهمایی دانشجویان و جوانان این حزب که با عنوان ' جوانان، نقش آفرینی و مسئولیت پذیری ' برگزار شد، افزود: نباید فراموش کرد که در گذشته پایگاه اصلی برنامه و بودجه کشور یعنی سازمان برنامه و بودجه منحل و تعطیل شده بود و لایحه بودجه در حد یک دفترچه 60 برگ تقدیم مجلس می شد.
وی افزود: اکنون در شرایطی دولت، لایحه بودجه سال آینده کشور را تقدیم مجلس کرد که بودجه کاملا شفاف و عملیاتی و اعتبارات جز به جز طرح ها و دستگاههای اجرایی کشور مشخص است.
دبیر حزب اعتدال و توسعه در استان اصفهان با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال آینده کشور در 6 هزار صفحه و در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، گفت: دولت با ارائه لایحه بودجه کشور در زمان مقرر، فرصت مناست و کافی را در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار داد تا با دقت بودجه سال آینده کشور را بررسی کنند.
وی اضافه کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که دسترسی مردم به مفاد لایحه بودجه سال آینده کشور فراهم و زمینه نقد و نظر نخبگان، اندیشمندان و صاحب نظران اقتصادی درباره بودجه سال آینده کشور هموار شده است.
هراتیان بااشاره به اینکه بودجه سال آینده کشور براساس نظر کارشناسان اقتصادی و خبرگان دستگاههای اجرایی کشور تهیه و تنظیم شده است، ابراز امیدواری کرد: کمترین تغییرات در لایحه بودجه سال آینده کشور توسط مجلس انجام شود.
دبیر حزب اعتدال و توسعه در استان اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انجام فعالیت های سیاسی نیازمند ممارست، مداومت و مجاهدت است، گفت: تلاش می کنیم تا جوانان و پروش یافتگان این حزب، از این ویژگی ها برخوردار باشند.
وی افزود: انجام فعالیت های حزبی اگر تنها برای گرفتن پست و مقام و کسب امتیاز انجام شود، هیچ ارزشی ندارد و جوانان حزب اعتدال و توسعه باید به پیشرفت کشور و توسعه ایران اسلامی بیاندیشند.
گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه با عنوان ' جوانان، نقش آفرینی و مسئولیت پذیری ' عصر پنجشنبه در دفتر نمایندگی این حزب در اصفهان برگزار شد.
در این گردهمایی 'محمد باقر نوبخت ' سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بصورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.