به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز پنجشنبه در نشست پیگری راه آهن بوشهر - شیراز در استانداری بوشهر افزود: باتوجه به ضرورت استفاده از ظرفیت ریلی سراسری به نوار ساحلی تلاش می شود با جلب نظر نمایندگان بودجه مورد نیاز پروژه راه آهن شیراز – بوشهر تخصیص تا با این کار مانع از بین رفتن سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی پروژه یاد شده شویم.
وی بیان کرد: تاکنون 90 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن شیراز –بوشهر - عسلویه هزینه شده که با احتساب ارزش افزوده و افزایش قیمت ها به گذشت چندین سال اکنون ارزش 500 میلیارد تومانی دارد و با تداوم تعطیلی پروژه کارهای انجام شده در حوزه زیرساختی مانند خاکبرداری و خاکریزی از بین خواهد رفت.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه راه آهن از اولویت های برنامه ششم توسعه و از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است که باید در راستای تحقق آن گام جدی برداشته شود.
شهریاری افزود: در این بین پروژه اتصال راه آهن شیراز-بوشهر بعنوان اولویت هفتم وزارت راه و شهرسازی باید اجرا و مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.
وی گفت: راه آهن کشیده شده تا استان فارس بدون اتصال به بوشهر توجیه اقتصادی لازم را ندارد.
نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان بوشهر در تامین درآمد کشور نقشی چشمگیر دارد و تمام کشور از منافع آن بهره می شوند و با این شرایط زیبنده نیست که در ارتباط با اتصال آن به شبکه ریلی کشور شاهد بی مهری ها باشیم.
محمدباقر سعادت افزود: با اجرا این پروژه سه استان مهم کشور یعنی فارس و اصفهان از لحاظ جمعیتی و استان بوشهر از لحاظ انرژی به یکدیگر متصل می شوند.
نماینده شهرستان های کنگان، عسلویه دیر و جم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه آهن یکی از محورهای توسعه است که باید به توسعه آن توجه ویژه شود.
سکینه الماسی ادامه داد: وقتی انگلیس برای چهار سال حضور خود در بوشهر اقدام به احداث راه آهن می کند اکنون شایسته نیست که با گذشت چندین سال هنوز استان بوشهر به شبکه ریلی کشور متصل نباشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز گفت: اتصال راه آهن شیراز به بوشهر علاوه بر اینکه برای استان فارس یک مزیت است برای سایر استان های کشور نیز ایجاد کننده یک ظرفیت ارزشمند در حوزه حمل و نقل است.
عنایت الله رحیمی افزود: چنانچه استان فارس از طریق شبکه ریلی به سواحل جنوبی کشور وصل شود این مهم می تواند در موضوع حمل و نقل و کاهش هزینه های این بخش نقش تاثیرگذاری ایفا کند.
وی ادامه داد: اجرا این پروژه یک صرفه جویی ارزشمند در موضوع مصرف سوخت است و طی چند سال می تواند پاسخگوی هزینه های سرمایه گذاری در این پروژه باشد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.