به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه پس از دیدار با سهراب مرادی، قهرمان و رکوردار وزنه برداری جهان در جمع خبرنگاران افزود: اصفهان استانی سرشار از استعداد به شمار می آید و زیبنده نیست که سرانه ورزشی آن از متوسط کشوری کمتر باشد.
وی ادامه داد: استانداری آماده است تا با حمایت مالی و مدیریتی خود کمبودهای ورزشی در استان را رفع کند تا بدنبال آن سرانه ورزشی افزایش یابد.
استاندار اصفهان همچنین تاکید کرد: افتخارآفرینی در فعالیت های ورزشی در این استان نباید محدود به یکی دو رشته باشد.
به گفته مهرعلیزاده، اصفهان در سال های گذشته در رشته هایی نظیر هندبال و رزمی بسیار موفق بوده و در دهه اخیر در رشته فوتبال قدم های مثبتی برداشته است.
وی با بیان اینکه امروزه باید ورزش قهرمانی را به عنوان یک اصل پذیرفت، خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش همگانی موفقیت در ورزش قهرمانی را رقم می زند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: در تمام شوراهای مرتبط با مباحث فرهنگی و ورزشی تلاش خواهیم کرد تا بیشترین دستاوردها را برای موفقیت ورزش استان داشته باشیم.
مهرعلیزاده گفت: سهراب مرادی از نوجوانی در رقابت های وزنه برداری شرکت می کرد و از همان زمان لیاقت خود را نشان داد و جدیتش تاکنون ادامه داشته است.
به گزارش ایرنا، سهراب مرادی روز دوشنبه در میان استقبال مردم و مسئولان وارد اصفهان شد.
این وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی کشورمان در رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا؛ قهرمان و رکورد دار شود.
این مسابقات با حضور11 وزنه بردار از کشورهای ایران، بلغارستان، کره جنوبی، قطر، بلغارستان، مصر، آلمان، آمریکا، ازبکستان و لیتوانی برگزار شد.
مرادی در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز بدست آورد.
وی همچنین در دومین حرکت خود برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی، رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال، یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را که به نام خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقا داد.
«سیمون کولچی» از لهستان از سال 2000 میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم را در اختیار داشت.
مرادی پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب 228 کیلوگرم را مهار کرد و توانست با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقا دهد.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو نیز توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک را کسب کند.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان از 6 آذر آغاز شد و تا 14 این ماه در شهر آناهایم لس آنجلس آمریکا ادامه داشت.
مرادی، زاده شهرستان لنجان(در 45 کیلومتری اصفهان) است.
استان اصفهان دارای 997 باشگاه خصوصی مشترک آقایان و بانوان، 152 باشگاه خصوصی ویژه بانوان و 440 مکان ورزشی زیر نظر اداره کل است.
ت / 6020 /6027 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان **انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.