به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از سردار فرامرز اخلاقی افزود: در آموزه های دینی و مباحث علمی، همواره به امر آموزش تاکید شده و در توان رزم و آمادگی جسمانی مورد تاکید مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا نیز آموزش، حرف اول را می زند.
وی درمراسم آغاز به کار هیئت نظارت و بازرسی ناجا از قرارگاه جهادی تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر سازمانی را به شکل یک درخت تشبیه کنیم، ریشه این درخت آموزش است که میوه و ثمره آن نیز بستگی به ریشه آن دارد.
سردار اخلاقی اظهار کرد: اگر سازمانی هم بخواهد مقتدر و پویا شود ، بایستی عناصر آن دارای مهارت و آموزش های لازم باشند.
وی، رویکرد آموزش در بیشتر سازمان ها را دانش محوری عنوان کرد و گفت: رویکرد نیروی انتظامی در آموزش برخلاف سازمان های دیگر به دلیل نوع ماموریت های آن، مهارت محوری است.
رئیس مرکز عملیات بازرسی کل ناجا، موضوعات مهم مورد توجه در نظارت بر قرارگاه جهادی تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان را مربوط به دفاع شخصی، آمادگی جسمانی، توان رزم و عملیاتی کارکنان و مهارت در تیراندازی باتوجه به قانون به کارگیری سلاح عنوان کرد و گفت: در این موضوعات از تمامی ماموران در پلیس های تخصصی آزمون های لازم گرفته می شود.
سردار اخلاقی، ارزیابی میزان توانمندی کارکنان، ایجاد تحرک و پویایی در بین کارکنان، حساسیت مسئولان ناجا به امر آموزش، ایجاد هماهنگی بین نیروهای صف و ستاد، بهبود ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کاهش هزینه در انجام ماموریت ها را از جمله مهمترین دستاوردهای قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ناجا از زمان راه اندازی آن تاکنون عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این نوع بازرسی ها و ارزیابی های دوره ای باعث خدمت رسانی بهتر و بیشتر ماموران انتظامی استان به مردم می شود، افزود: با زحمات مسئولان انتظامی استان و مدیریت سردار معصوم بیگی به یاری خدا تحول خوبی در زمینه ارتقای آموزش و مهارت نیروهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان بوجود خواهد آمد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: آموزش موضوع بسیار مهمی برای پیشرفت و تعالی سازمان هاست و بی تردید مسیر بالندگی و پویایی هر سازمان از شاهراه آموزش عبور می کند.
سردار مهدی معصوم بیگی، آموزش را موجب بهره وری و کاهش هزینه در سازمان ها عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از آموزش به عنوان یکی از اولویت های اصلی در نیروی انتظامی یاد کرده اند.
وی با بیان اینکه آموزش نقش محوری و اساسی در همه سازمان ها ایفا می کند، گفت: البته در محیط نیروی انتظامی به دلیل تنوع ماموریت ها می بایست به موضوع آموزش متفاوت تر از دیگر سازمان ها پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و پیگیری سردار جانشین فرمانده ناجا قرارگاه جهادی تربیت و آموزش راه اندازی شد و امروز شرایط آموزش در این نیرو بهتر از گذشته است.
سردار معصوم بیگی افزود: فرماندهی انتظامی استان در گذشته و سالیان اخیر بصورت جدی به موضوع آموزش کارکنان پرداخته و در دوره جدید فرماندهی نیز این امر با اهتمام مضاعف تری پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه هر چقدر در میدان آموزش تمرین و عرق ریخته شود در میدان نبرد خون های کمتری ریخته خواهد شد، گفت: با آموزش هایی که به نیروهای انتظامی اصفهان ارائه شده است شاهد موفقیت های بسیار خوبی در ماموریت های انتظامی این استان خواهیم بود.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.