به گزارش جمعه ایرنا، 'منصور شیشه فروش' در بازدید از ساختمان چند منظوره ستاد مدیریت بحران بادرود گفت: اصفهان از همان روزهای نخست وقوع حادثه وارد عمل شد و هم اکنون نزدیک به 120 هزار داوطلب و امدادگر آموزش دیده و متخصص نیز در این استان وجود دارد که آماده خدمت رسانی در صورت بروز حوادث غیرمترقبه هستند.
وی مهمترین موضوع برای مقابله هوشمندانه با بحران را آموزش همگانی مردم در زمینه امداد و نجات عنوان کرد و افزود: کار بازسازی و نوسازی 14 هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه در غرب کشور نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان واگذار شده که به زودی کار آوار برداری و ساخت و ساز شروع می شود.
فرماندار نطنز نیز گفت: مردم نوع دوست این شهرستان نیز تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال کمک به مناطق آسیب دیده از زمین لرزه در غرب کشور ارسال کردند که 660 میلیون ریال کمک ها نقدی بود.
یوسف حسنی گفت: جمعیت هلال احمر، کمیته امداد و بسیج کمک های مردمی را در قالب 9 محموله به استان کرمانشاه ارسال کردند.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 نفر کشته و بیش از 12 هزار و 300 نفر مصدوم داشته است.
این حادثه به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.