به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان، افزود: به استاندار جدید توصیه می کنم نسبت به امنیت، آرامش و ایجاد فضای کار اهتمام ویژه داشته باشد.
وی بااشاره به 50 ماه حضور در راس مدیریت استان اصفهان افزود: طی این مدت، صدها نشست و برنامه سیاسی، دهها کنسرت موسیقی و برنامه فرهنگی، صدها تجمع و تحصن برگزار شد و حتی یک جلسه آنها لغو نشد و در جریان برگزاری این رویدادها هیچ تنشی بوجود نیامد.
استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه برای خدمت رسانی باید برنامه بلند مدت داشت، افزود: اصفهان اولین استانی است که برنامه آمایش سرزمینی دارد.
وی تصریح کرد: برای 20 سال آینده قرار نیست دودکشی اضافه شود یا پمپ آبی نصب گردد بلکه سه محور اصلی ' علم و فناوری' ، ' گردشگری و هنر' و ' صنایع دستی ' مهمترین محورهای توسعه استان است.
زرگرپور با اشاره به رشد 500 درصدی گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته، گفت: در حال حاضر اصفهان دارای 500 هزار گردشگر خارجی و چهار میلیون گردشگر داخلی است.
وی به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان در شورای عطف اشاره کرد و گفت: اساسنامه این منطقه آماده شده است و باید هرچه سریعتر راه اندازی شود.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت شهر هنر نیز دارای مصوبه شورای برنامه ریزی است که باید آغاز به کار کند.
استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه سال 92 اصفهان با 47 روز هوای سالم، آلوده ترین شهر کشور بود، اظهار کرد: امسال 200 روز هوای سالم در هفت ماهه ابتدای سال داشتیم که نشان از موفقیت طرح هوای پاک است و باید ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به فعالیت 15 کیلومتری خط یک قطارشهری اصفهان گفت: خط یک قطارشهری اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل می رسد و خطوط 2 و 3 قطارشهری اصفهان نیز آماده اجرا است که می توان در چهار سال دولت دوازدهم آن را به نتیجه رساند.
زرگرپور در خصوص توسعه فرودگاه اصفهان نیز اظهار کرد: توسعه این فرودگاه به ریل افتاده و این طرح باید با سرعت پیگیری شود.
وی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل در اصفهان مساله آب است، افزود: تدوین طرح 9 ماده ای در خصوص آب استان اقدام ابتکاری اصفهان بود و انتظار مردم سرعت یافتن در اجرای مفاد این طرح است.
استاندار سابق اصفهان خاطر نشان کرد: مشکل آب اصفهان مسائل مالی، فنی و مهندسی نیست بلکه مشکل اجتماعی، سیاسی و امنیتی است.
مراسم معرفی محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان و تکریم رسول زرگرپور استاندار سابق این استان پنجشنبه با حضور وزیر کشور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
هیات دولت روز یکشنبه (7 آبان 1396) محسن مهر علیزاده را به عنوان استاندار جدید اصفهان انتخاب کرد.
پیش از این، ' رسول زرگرپور ' از مهر سال 1392 در سمت استاندار اصفهان فعالیت داشت.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.