به گزارش ایرنا، پیروان حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و عاشقان خاندان عصمت و طهارت و اهالی ولایتمدار در اصفهان و شهرهای مختلف این استان شامگاه سه شنبه با برپایی جشن های مردمی و عمومی ولادت پیامبر (ص) و رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند.
مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان از شب گذشته با آذین بندی معابر و پخش شربت، شیرینی و برگزاری آیین های مختلف این روز مبارک را جشن گرفتند.
چراغانی و آذین بندی معابر، پخش شیرینی و شربت و نواختن موسیقی در خیابان ها، بوستان ها و پارکها و اجرای برنامه های تواشیح و مولودی خوانی و ختم صلوات در حسینیه ها، تکایا و مساجد و امامزادگان شهرستان اصفهان از دیگر برنامه هایی است که نمادی دلنشین از سرور و شادی را در نصف جهان به نمایش گذاشته است.
بسیاری از زوج های جوان آغاز زندگی مشترک را به یمن میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت صادق (ع) در این روز قرار داده و به جشن و شادی می پردازند.
برپایی آیین های معنوی در سایر نقاط استان اصفهان در حال برگزاری است و قشرهای مردم دوستدار نبوت و امامت به یمن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به شادی و سرور می پردازند.
نظیر این آئین های جشن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان اصفهان از شب گذشته در حال برگزاری است و شرکت کنندگان همچنین از سخنرانی ها و مولودی خوانی ها در زمینه فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) بهره مند هستند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند.
7150 /
خبرنگار: علی نعمانی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.