به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروان حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) عاشقان خاندان عصمت وطهارت و اهالی ولایتمدار در شهرستان گرگان مرکز استان شامگاه سه شنبه با برپایی جشن های عمومی و مردمی ولادت پیامبر (ص) و رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند.
چراغانی و آذین بندی معابر ، پخش شیرینی و شربت و نواختن موسیقی های شاد در خیابان ها ، بوستان ها و پارکها واجرای برنامه های تواشیح و مولودی خوانی و ختم صلوات در حسینیه ها ، تکایا و مساجد و امامزادگان شهر گرگان از دیگر برنامه های بوده که نمادی دلنشین از سرور و شادی را در شهر به نمایش درآورد.
نظیر این آئین های جشن در نقاط مختلف شهری و روستایی گلستان شب گذشته و امروز در حال برگزاری بوده و شرکت کنندگان همچنین از سخنان و مولودی خوانی در زمینه فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا به این مناسبت و همزمان با هفته وحدت جشنواره رسول مهربانی ها در روستای باغ شورتپه از توابع شهرستان علی آباد با اجرای مسابقه پخت غذا و مسابقات بومی و محلی برگزار شد.
همچنین در مراسم جشن هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام (ص) دیدار جمعی از طلاب موسسه آموزش عالی الزهرا (س) گرگان با دانشجویان اهل سنت نیز خانم علاءالدین معاون فرهنگی این موسسه گفت: هفته وحدت تجلی همدلی وبرادری شیعه و سنی است.
به گفته وی؛ حوزه های علمیه وظیفه تحکیم وحدت رابرعهده دارند.
همچنین به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق (ع)همایش ملی وحدت اسلامی در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم باهمیاری امور بانوان بخشداری وشمگیر برگزار شد.
حجت الاسلام شیخی امام جمعه انبارالوم در جمع بانوان اهل تسنن و تشیع گفت: تلاش پیامبر اکرم(ص) هدایت انسان ها بود به همین دلیل بیش از وظیفه رسالتی که بردوش داشتند برای مردم تلاش کردند.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.