رزبری پای (Raspberry pi) یک رایانه تک-برد به اندازه یک کارت اعتباری است که با هدف تشویق آموزش علوم رایانه در مدرسه‌ها ساخته شده است. سه نسخه از این رایانه ساخته شده که قیمت نسخه‌های اول و دوم به ترتیب ۲۵ و ۳۵ دلار و نسخه سوم پنج دلار است.
این یک رایانه بسیار کوچک و ارزان با تمام قابلیت های یک رایانه واقعی است که می‌توان از آن در سامانه های روباتیک، اتوماسیون و اینترنت اشیاء استفاده کرد و قادر است با سیستم عامل‌های مختلف راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: مرکز توانمندسازی و تسهیل­گری کسب­ و ­کار­های نوپای فاوا واحد اصفهان با همکاری این شهرک، کارگاه آموزشی آشنایی با کاربردهای عملی رزبری­ پای (Raspberry pi) را برگزار کرد.
از آنجایی‌که می‌توان از این رایانه در طراحی سیستم‌های مختلف استفاده کرد، آشنایی با آن برای علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جذاب و مفید است.
به این منظور کارگاه آموزشی آشنایی با کاربردهای عملی رزبری­پای در 2 روز با حضور بیش از 50 تَن از فناوران و علاقه‌مندان به این موضوع برگزار شد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
بیشترین زمینه فعالیت این شرکت ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی شیمی و مکانیک است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.