به گزارش ایرنا، کلاستر در علوم رایانه به معنای خوشه (Cluster Computer) و کار کردن چند سیستم به عنوان یک سیستم واحد است.
روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: شرکت دانش‌بنیان پیشرو ‌اندیشه‌ پرداز سی‌پل، مستقر در این شهرک موفق به تولید این محصول فناورانه شد.
این محصول با ظرفیت حداکثر 480 هسته یک گیگاهرتز برای انجام پردازش‌های کلان‌داده و اینترنت اشیا ارائه ‌شده است و از کاربردهای اصلی این محصول که نسبت به نمونه خارجی آن با قیمتی بسیار پایین‌تر تولید شده، می‌توان به استفاده در آزمایشگاه‌های دانشگاهی و مراکز داده کوچک اشاره کرد.
با توجه به اینکه در دنیای امروز، اندازه کوچکتر، مصرف پایین‌تر انرژی و هزینه کمتر به عنوان مزیت‌های‌ اصلی یک سیستم پردازشی شناخته شده و کافی نبودن نیروی متخصص در این حوزه، یکی از چالش‌های فناوری کلان‌داده در کشور محسوب می‌شود، تولید این فناوری ضروری به نظر می‌ رسد.
همچنین به دلیل دسترسی محدود به این‌گونه تجهیزات جهت آموزش، این فناوری به عنوان یک محصول آموزشی و کاربردی می‌تواند قابل‌استفاده کلیه علاقه مندان به فناوری کلان‌داده باشد.
شرکت دانش بنیان مذکور با تمرکز بر روی تولید محصولات امنیتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال 1395 در مرکز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است.
این مرکز رشد، با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌ وکارهای نوپا و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان وظیفه حمایت بیش از 80 شرکت حوزه فاوا را به عهده دارد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
بیشترین زمینه فعالیت این شرکت ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی شیمی و مکانیک است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 12 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال تکمیل است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.