به گزارش ایرنا، محمد جواد امیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارتباط زیادی با شرکت های دانش بنیان خارجی برقرار کرده است و امیدواریم با نهایی شدن این مذاکره ها، شاهد حضور واحدهای تحقیق و توسعه آنها در کشورمان و در اصفهان باشیم.
واحد تحقیق و توسعه(R&D) با هدف افزایش دانش انسانی و فرهنگ اجتماعی و بهره گیری از این دانش در کاربردها و تولید محصول های جدید در شرکت های مختلف ایجاد می شود.
وی با اشاره به حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از شرکت های نوپا، افزود: این شهرک دارای یک مرکز رشد تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حدود 80 واحد و شرکت فناور است که در کشور، بزرگترین مجموعه شرکت های ارتباطات و فناوری اطلاعات بشمار می آید.
معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین از امضای تفاهمنامه این شهرک با پژوهشگاه ارتباطات و شرکت مخابرات ایران برای ایجاد یک پژوهشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اصفهان خبر داد و گفت: این پژوهشگاه شاخه ای از پژوهشگاه تهران است که در باره مخابرات بی سیم و نسل پنجم مخابرات دیجیتال فعالیت خواهد کرد.
امیدی با تاکید بر اینکه لازم است کارهای تحقیقاتی بزرگ به استان ها نیز واگذار شود، افزود: در حوزه سخت افزار نیز ظرفیت بسیاری در کشور وجود دارد اما کارهای کمی به شرکت های خصوصی داخلی فعال در این زمینه واگذار می شود.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط با شرکت های خارجی در این عرصه نیز گفت: انتقال دانش فنی به کشورمان و افزایش سرمایه گذاری موجب رونق کسب و کارهای نو در داخل می شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری در آذر امسال در اصفهان اظهار کرد: حضور شرکت های خصوصی در این نمایشگاه اهمیت بسیاری دارد و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از شرکت های نوپا برای حضور در این نمایشگاه حمایت می کند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 آغاز کرد.
بیش از 480 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.
ت/3011 /6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.