به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج استان تصریح کرد: مسئولان، نمایندگان، مدیران و ائمه جمعه بر وجود بروکراسی های بی مورد در ادارات و ایجاد صف های مختلف برای ارائه خدمات به مردم انتقاد دارند.
وی افزود: باید شیوه ها و راهکارهایی برای ارائه خدمات در نهادهای دولتی و غیر دولتی و دستگاههای اجرایی استان در کوتاه ترین زمان، به کار گرفته شود.
مهرعلیزاده با بیان اینکه پاسخگویی به رفع مشکلات مردم باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود، تاکید کرد: باید با حفظ قوانین در جهت تسهیل کار مردم اقدام کنیم.
وی تاکید کرد: باید پایبندی به قانون وجود داشته باشد اما درجهت حل مشکلات مردم با دید و نظر مثبت اقدام کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تصمیمات کمیسیون ماده پنج با درآمد اقشار مختلف مردم در ارتباط است، افزود: همین مسئله موجب بروز مشکلاتی می شود و در این راستا دقت و سلامت در تصمیم گیری ها بسیار حائز اهمیت است.
وی بر اهمیت سلامت کار و افزایش دقت تاکید کرد و افزود: موارد موجود در این کمیسیون حساسیت خاص خود را دارد و باید بازنگری در روند بررسی های پرونده های ورودی این کمیسیون صورت گیرد و با افزایش دقت در بررسی ها حجم پرونده های وارده به کمیسیون کاهش پیدا کند.
مهر علیزاده در عین حال بر توجه به انجام کار فنی و پایبندی به قانون تاکید کرد و گفت: چانه زنی ها توقعات را بالا می برد و باعث کاهش دقت می شود.
وی افزود: نباید با نقشه، مهندسی و کاربری معامله گری شود و ضمن اینکه باید مشکلات مردم مرتفع گردد در جهت ایفای حق مردم و رعایت اصل مهندسی در ساخت و سازها اقدام کرد.
اعضای اصلی کمیسیون ماده پنج شامل استاندار یا معاون عمرانی استاندار به عنوان رئیس جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه، شهرداری به عنوان عضو جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان عضو جلسه و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
یکی از عمده ترین وظایف کمیسیون ماده پنج موضوع تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری، تصویب طرح های توسعه شهری از جمله طرح های جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است.
*** خاطرنشان می شود، استاندار اصفهان 25 آبان امسال در شورای برنامه ریزی و توسعه این استان، وجود بروکراسی اداری را مانع استفاه مطلوب از فرصت ها دانست و گفت: عدم استفاده صحیح از فرصت ها، مشکلات مردم را دوچندان می کند.
استاندار اصفهان در این جلسه تاکید کرده بود که بروکراسی اداری در این استان باید به حداقل برسد و دستگاه ها همت بیشتری برای همراهی با یکدیگر داشته باشند.
محسن مهر علیزاده همچنین 14 آبان امسال در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان گفت: باید روحیه حمایت از تولید و اشتغال در مدیران و کارمندان و همچنین حمایت از صنایع دانش بنیان و کاهش بوروکراسی اداری و از بین رفتن کاغذ بازی در استان ایجاد شود.
وی 24 آبان امسال نیز در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان بااشاره به اینکه استان اصفهان با مشکلات متعددی مواجه است، تاکید کرد: باید بروکراسی اداری را به حداقل و روحیه خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم و با اتکا به توانمندی های داخل و تقویت سرمایه گذاری خارجی در راستای حل مشکلات و توسعه استان گام برداریم.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.