به گزارش ایرنا، محسن مومنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: روز چهارشنبه گذشته ماموریت این جمعیت در مناطق زلزله زده تمام شد اما هنوز برخی از راننده های هلال احمر استان برای کمک رسانی در منطقه حضور دارند.
وی بیان اینکه مدیریت امداد شهرستان ثلاث باباجانی طبق تقسیم بندی ها به استان اصفهان واگذار شده بود، افزود: کمک های جمعیت هلال احمر استان در سه بخش انجام شد، بخش اول اقدامات اولیه این جمعیت بود که در ساعات اولیه وقوع حادثه در قالب اعزام تیم امدادگران تخصصی آوار شامل 32 نفر، تیم تیم آنست(سگ هایجستجو و نجات یا زنده یاب) ، 6 دستگاه آمبولانس، 6 خودروی امدادی و یک خودرو ارتباطات صورت گرفت.
* شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
مومنی اضافه کرد: همچنین تا ظهر روز بعد از حادثه هزار دستگاه چادر، پنج هزار تخته پتو و تیم تخصصی اسکان اضطراری به منطقه زلزله زده ارسال شد.
وی ادامه داد: بخش دوم امدادرسانی در قالب ارسال کمک های مردمی انجام شد که بسیار زیاد و قابل تحسین و بیشتر در قالب کالا و اجناس بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کمک‌های مردمی با 287 تریلی و دو فروند هواپیما از ارتش به مناطق ارسال شد که شامل 50 هزار تخته پتو نو، 144 هزار قوطی کنسرو، حدود 67 تن برنج، بالغ بر 186 هزار دست پوشاک گرم، 99 تن سیب زمینی، بیش از یکهزار و 300 پتو مسافرتی، 982 وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و 34 کانکس اهدایی بود.
وی افزود: ارسال کمک ها به مناطق کاملا رایگان انجام شد زیرا برخی از رانندگان برای حمل بار کرایه ای دریافت نکردند و یا هزینه کرایه برخی از راننده ها توسط خیرین پرداخت شد.
مومنی گفت: در مجموع 153 نفر در قالب تیم‌های متعدد به منطقه اعزام شدند و بخش سوم امدادرسانی این استان با اعزام تیم‌ سحر (سامانه حمایت‌های روانی) فعال در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، روانشناسی و ورزشی و تیم درمان هلال احمر استان انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اتفاقاتی از این دست امکان دارد در هرجای دیگری از کشور حتی اصفهان رخ دهد همچنان که تجربه های ناگواری همچون بم را در سال های گذشته پشت سر گذاشته ایم.
مومنی افزود: بنابراین مردم باید ایمنی و نجات را از خودشان و از قبل از بروز حادثه شروع کنند به این صورت که با ساخت منازل ایمن، مقاوم و استاندارد و یا مقاوم سازی و ایمن سازی منازل ساخته شده از وخیم و بحرانی شدن حوادث طبیعی جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یکشنبه 21 آبان 96، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زلزله 436 کشته و 10 هزار و 179 زخمی داشته است.
ت/ 7153/ 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.