به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'حسن دهشیری' شنبه در آئین قدردانی از خادمان و فرهیختگان فرهنگ مکتوب شهرستان اردستان عنوان کرد: این روزها حضور در فضای مجازی در جامعه باب شده اما در این مورد نیز از کتاب و نویسندگان بی نیاز نبوده و بخشی از محتواهای تولیدی در این فضا از کتاب ها استخراج می شود.
وی افزود: باید نسل جدید به سوی کتاب و کتابخوانی سوق یابد و یکی از راه های آن هم ترویج احترام به کتاب، نویسندگان و قدردانی از اهل قلم است که باید جامعه به تدریج به چنین رشدی رسیده و قدر خادمان فرهنگ مکتوب را بداند.
فرماندار اردستان نیز در ادامه نویسندگان، فرهیختگان و خادمان فرهنگ مکتوب را به عنوان ذخیره های فرهنگی مایه افتخار این شهرستان عنوان کرد و گفت: نویسندگان و همه کسانی که در خدمت فرهنگ هستند باید با انتشار آثار خود در کنار معرفی ظرفیت های موجود، نسل جوان به ویژه دانش آموزان را با پیشینه این منطقه نیز آشنا کنند.
'علیرضا غیور' افزود: آئین هفته فرهنگی اردستان (هفت تا 14 آذرماه) فرصت مناسبی برای این مهم است که باید به در قالب آن توانمندی ها، ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، پیشینه تاریخی و فرهنگ اصیل مردم این خطه در قالب های مختلف معرفی شود.
21 نفر از نویسندگان، مولفان و خادمان مکتوب اردستان به مناسبت هفته فرهنگی این شهرستان در ادامه این آئین قدردانی شدند.
80 هزار نسخه کتاب در چهار باب کتابخانه عمومی شهری و 2 باب کتابخانه روستایی شهرستان اردستان با 2 هزار و 500 نفر عضو موجود است.
اردستان با نزدیک به 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.