به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی سجادی ' درخطبه های نماز جمعه نایین افزود: تضعیف دین و دیانت مسلمانان در دستور کار استکبار قرار گرفته که تنها تفرقه می تواند این هدف را محقق کند.
وی گفت: امروز برادران اهل تسنن و تشیع وظیفه دارند با حفظ وحدت مقابل کفار زمانه ایستادگی کنند و اجازه ندهند دشمنان اسلام با به راه انداختن گروه هایی همانند داعش به مسلمانان ضربه بزنند.
وی تاکید کرد: بیداری جهان اسلام در سال های گذشته ریشه رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد و مسلمانان نباید بگذارند مستکبران به عنوان بزرگترین دشمنان مسلمانان با ایجاد تفرقه، وحدت آنها را مخدوش کنند.
امام جمعه نایین تصریح کرد: اقدام های آل سعود در کنار هم پیمانانش بعد از حمله به یمن و حمایت از گروه های تروریستی در کشورهای عراق و سوریه نشان دادند حکام سعودی، آل یهودیان زمانه هستند.
حجت الاسلام سجادی با تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص ) و هفته وحدت گفت: یکی از رفتارهای شاخص و سیره مهم سیاسی رسول خدا (ص ) برقراری وحدت میان امت اسلامی بود که باید برای مردم و مسئولان الگو باشد.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر تمام ملل دنیا را با هم متحد کنند و امت بزرگ اسلام را بنا کنند یک هدف اصلی محسوب می شود گفت: وحدت امت اسلام یکی از سیره های مهم رسول خدا (ص ) است که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام ولادت حضرت محمد (ص) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
امام جمعه نایین سالروز شهادت آیت الله مدرس را نیز تسلیت گفت و افزود: آن مرحوم بوسیله مزدوران رضاخان به شهادت رسید و به همین منظور این روز به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.
وی افزود: شهید آیت الله مدرس الگوی قانونمداری در کشور است زیرا بنده مخلص خدا بود و سیاست را در خدمت دیانت داشت.
حجت الاسلام سجادی با گرامیداشت دهم آذر روز مجلس، نمایندگان را به تقوای الهی سفارش کرد و گفت: نمایندگان باید امور مردم را در راس کارهایشان قرار دهند و همواره با شجاعت تمام همچون آیت الله مدرس، از دین و دیانت مردم دفاع کنند.
امام جمعه نایین پیرامون مشکلات اشتغال وسرمایه گذاری در این شهرستان گفت: همه مسئولان نایین باید بگونه ‌ای عمل کنند که سرمایه گذاران بتوانند به فعالیت‌های اشتغالزایی و تولیدی بپردازند و در این شهرستان شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم شود.
حجت الاسلام سجادی با اشاره به عدم تدبیر برخی از مسئولان در اجرای قوانین گفت: مسئولان با توکل بر خدا و تلاش جهادی، در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و رونق تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ت 8136 / 2093 ** خبرنگار: حسین فرزانیان محمدی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.