به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور غلامی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از وسایل و تجهیزات دانشگاهی از قیمت بالایی برخوردار هستند و بر این اساس در طول سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های بودجه‌های جاری دانشگاه‌ها فرصت بازسازی آنها فراهم نبوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی در تمام دنیا با وسایل و تجهیزات جدید انجام می‌شود و انتقال یافته‌های علمی به مجامع علمی و انتشار آن به دنیا این ضرورت را آشکار می‌سازد، افزود: بر این اساس در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی‌هایی در ارتباط با بازسازی و نوسازی تجهیزات علمی و وسایل دانشگاه‌های کشور انجام شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رقم اختصاص یافته به تجهیز و بازسازی دانشگاه‌ها به طور قطع مشخص نشده است، ابراز داشت: هزینه این تجهیز و بازسازی از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود و بر این اساس پس از قطعی شدن لایحه بودجه ارقام اختصاص یافته در این ارتباط مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان بودجه و برنامه در نشست‌های قبلی روسای دانشگاه‌ها قول داده که بودجه دانشگاه‌ها را به طور کامل تخصیص دهد که با عملی شدن این قول به طور قطع بحران بودجه دانشگاه‌ها رفع می‌شود.

غلامی ادامه داد: همچنین آقای نوبخت جلسه روز گذشته هیئت دولت ابراز داشت که بر سر قول خود در ارتباط با بودجه دانشگاه‌ها است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با برنامه‌های هفته دانشجو، گفت: رئیس‌جمهور در روز دانشجو در سفر استانی به سیستان و بلوچستان نشستی با دانشجویان خواهد داشت و برنامه‌های دیگری نیز مدنظر داریم.

 

۴۸
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800968
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.