به گزارش ایرنا، مجتبی زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، هدف از راه اندازی این اندیشکده ها را ارائه برنامه ها و راهکارها و کمک به دولت و مردم برای مسائل و معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح کلان کشور عنوان کرد.
وی اضافه کرد: این اتاق های فکر درسطح ملی با عنوان 'اندیشکده های موضوع محور' و استانی با عنوان 'اندیشکده های اقلیم محور' راه اندازی می شود تا به وسیله آن مشکلات و نقص های بخش های مختلف جامعه را بهتر رصد کرد.
به گفته زارعی، حفظ محیط زیست، زنان، خانواده، روابط بین الملل، حقوق بشر، حقوق شهروندی و توسعه روستا از جمله موضوع هایی است که در آغاز فعالیت اندیشکده های موضوع محور در سطح ملی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا بتوان نظریات کاربردی و راهگشا برای آن ارائه کرد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به برخی از موضوع ها در سطح استانی و منطقه ای، افزود: توسعه گردشگری و کاهش آلودگی هوا نیز از جمله موضوع های پراهمیت در اصفهان است، بنابراین می توان آنها را در این اندیشکده مزیت محور و با مشارکت اساتید دانشگاه اصفهان مطرح کرد.
زارعی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان بسیج اساتید کشور استفاده بهینه از نظریات و پیشنهادهای تمامی استادان از همه جریان های سیاسی است و معتقدیم نیروی فکری پژوهشگران و اساتید می تواند بسیاری از مشکلات کنونی را حل و فصل کند.
زارعی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اساتید کل کشور آمادگی کامل خود را برای همکاری همه جانبه و تعامل موثر و پایدار با قوه مجریه و بخش های علمی، سیاست گذار و اجرایی آن همچون وزارت خانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها اعلام می کند.
او تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید کشور باید خود را از خط کشی های سیاسی دور کند، به اعتقاد ما گفت وگو باید در سطح دانشگاه ها و اساتید بیشتر و بهتر شود تا از طریق آن به راه حل های مشترکی برای توسعه و پیشرفت دست یابیم.
وی اظهارکرد: سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به دنبال این است که کرسی های آزاد اندیشی را در سطح دانشگاه های کشور تقویت کند و بر این باوریم تا رکود و سکون را از این کرسیها بزداییم.
در سطح کشور 700 کانون بسیج اساتید وجود دارد و حدود 35 هزارنفر از اساتید دانشگاه های سراسر کشور در این سازمان عضو هستند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.