عضو شورای شهر اصفهان گفت: متاسفانه در مجلس هفتم انتقال آب استان اصفهان به استان های دیگر تصویب شد و همین جا بود که رگ های حیات این استان خشکید.

پورمحمد شریعتی نیا در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری با اصالت و الگوی توسعه اجتماعی برای داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: اصفهان شهری امن است که قابلیت توسعه گردشگری را دارد، این شهر با دارا بودن شهدای زیاد مهد شجاعت و با دارا بودن عرفا مهد عرفان بوده است اما متاسفانه در دهه های گذشته مورد بی مهری واقع شده است.

این عضو شورا اضافه کرد: متاسفانه در مجلس هفتم انتقال آب این استان به استان های دیگر تصویب می‌شود و همین جا بود که رگ های حیات این استان بریده شد.

شریعتی نیا تصریح کرد: ابتدا باید در احیا زاینده رود و بعد در توسعه گردشگری اقدام کرد تا رونق به این شهر بازگردد.

وی با اشاره به آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد گفت: با این حال آیا ما می‌توانیم آثاری را به جای بگذاریم تا آیندگان به ما افتخار کنند؟

این عضو شورا اضافه کرد: باید برای ساختن اصفهانی سالم و توسعه یافته از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد و درصورت توجه به این موضوع عقب ماندگی های گذشته جبران می شود.

شریعتی نیا عنوان کرد: برای اجرای پروژه های مختلف باید از ظرفیت های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اصفهان استفاده کرد به نحوی که شورا تنها سیاست گذاری و شهرداری اجرا کند.

وی با اشاره به شیوه های مدیریت جدید شهری تصریح کرد: شهرهای آینده تنها از طریق ساختمانی مرکزی در شهر اداره نمی شود در صورتی که مشارکت کنندگان عوامل مهم در مدیریت شهری محسوب می شوند البته لازم است مدیریت شهری برای به اشتراک گذاری ایده ها میان مردم و مسئولان از فناوری ارتباطات بهره گیرد.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به یک نمونه مدیریت جدید شهر خاطرنشان کرد: برای این شهر نمونه باید برند سازی کرد تا هنرهای شهری در این برند شناخته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.