شهرستان بُروجن در ۶۲ کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد و در محل تلاقی راه‌های سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، علیرضا نصر اصفهانی روز یکشنبه در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شنیده ها حاکیست که طرحی مبنی بر انتقال 50 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده رود در دستور کار قرار گرفته است که این میزان برداشت، خطر جدی برای این رودخانه محسوب می شود زیرا اینگونه اقدامات، جاری شدن فصلی زاینده رود را هم غیرممکن می کند.
وی پیگیری مسئولان و مطالعه بیشتر در این زمینه را خواستار شد.
در این جلسه همچنین مقرر شد مصوبه سال گذشته شورای شهر اصفهان در باره افزایش 15 درصدی کرایه های تاکسی به 12 درصد کاهش یابد.
در این نشست، منشور پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان 'چهل ستون شهر امید' شامل 40 بند از سیاست ها، فعالیت ها، اهداف و ماموریت های این شورا با 12 رای موافق اعضاء به تصویب رسید.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، بتازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.
بر اساس رای گیری در این جلسه، پورمحمد شریعتی نیا و اصغر بُرشان، دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برای یک دوره چهار ساله عضویت در شورای اسلامی شهرستان اصفهان انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، زاینده رود بعنوان مهمترین رودخانه در مرکز فلات مرکزی ایران به طول حدود 350 کیلومتر از سراب در زاگرس مرکزی تا پایاب در گاوخونی است.
این رودخانه که از ارتفاعات چلگرد در چهارمحال و بختیاری و کوه های فریدونشهر در غرب استان اصفهان سرچشمه می گیرد پس از درآمیختن در دریاچه سد زاینده رود بصورت رودخانه ای واحد به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی در یکصد کیلومتری شرق اصفهان جاری می شود.
حوضه زاینده رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل می شود که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعیت تحت پوشش آن در استان اصفهان و 7 درصد از مساحت و 2 درصد از جمعیت تحت پوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
حوضه آبریز زاینده رود که منبع اصلی تامین آب استان اصفهان بشمار می آید، در 14 سال گذشته بطور مداوم با پدیده رو به رشد خشکسالی مواجه بوده است.
از نظر کارشناسان، انتقال آب از میزان آب موجود در زاینده رود بدون در نظر گرفتن جایگزین، خطر جدی برای ادامه حیات این رودخانه محسوب می شود.
گ/ 7153/6027 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.