به گزارش ایرنا، اشرف السادات نکوئی شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران اردستان گفت: سه هزار و 500 نفر هم اکنون عضو کتابخانه های این شهرستان هستند که بر اساس استانداردها باید به 14 هزار نفر افزایش یابد.
وی افزود: 6 باب کتابخانه (چهار باب کتابخانه شهری و 2 باب کتابخانه روستایی) با 93 هزار جلد کتاب هم اکنون در شهرستان اردستان فعالیت می کند که بر اساس سند چشم انداز باید به 170 هزار جلد برسد.
سرپرست کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد: کتاب های موجود در 10 رشته دینی، ادبیات، روان شناسی، جامعه شناسی، علوم کاربردی، تاریخ و جغرافیا (70 هزار عنوان) می باشد که به صورت ماهانه سه هزار و 500 جلد کتاب امانت داده می شود.
او با اشاره به فعالیت یک ایستگاه مطالعه در شهرداری اردستان اضافه کرد: ماهانه تعداد 70 عنوان مجله در بخش مرجع شناسی، کودک، نوجوان، کمک درسی، باستان شناسی و نوسوادان به این کتابخانه می رسد که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
نکوئی در ادامه به برگزاری هفته کتاب اشاره کرد و از برگزاری 60 برنامه (نذر کتاب، اعطای عضویت رایگان، بازدید از مدرسه ها، روش های کتابخوانی، مسابقات شناسایی روزنامه دیواری، چکیده نویسی از بهترین کتاب های خوانده شده، رونمایی از کتاب، برگزاری کلاس دانشگاهی در کتابخانه، نواخته شدن زنگ کتابخوانی و تقدیر از اعضای فعال کتابخوان مدرسه ها) به این مناسبت در اردستان خبر داد.
شهرستان اردستان با جمعیت نزدیک به 43 هزار نفر در 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.