کیفیت هوای کلانشهر اصفهان روز شنبه با شاخص کیفی هوای 113 (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
با گذشت 20 روز از آبان، تعداد روزهای سالم در این شهر به سه روز و تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس به 17 روز رسید.
به گزارش ایرنا، بنابر اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در روز شنبه عدد 113 (AQI) را نشان می دهد.
بر این اساس غلظت آلاینده ها در ایستگاه میدان احمدآباد 116، بلوار دانشگاه 114، چهارباغ خواجو 118، خیابان پروین 119، بزرگراه خرازی 115، خیابان رودکی 104 و میدان امام حسین 108 (AQI) اعلام شده است.
همچنین کیفیت هوا در سِگزی 85، کاشان 84 و خمینی شهر107 (AQI) گزارش شده است.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس،151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
در این شرایط کارشناسان محیط زیست توصیه می کنند تا هرگونه فعالیتی که آلودگی هوا را تشدید می کند، خودداری شود.
کارشناسان بهداشتی نیز به شهروندان توصیه می کنند برای حفظ سلامت خود تا حد امکان از خروج غیرضرور از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را حذف کنند.
این کارشناسان همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می کنند که در فضاهای باز فعالیت نکنند و تاحد امکان از حضور در سطح شهر خودداری و در منزل استراحت کنند.
ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد و به این منظور به شهروندان توصیه می شود حتی المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره اتاق ها را ببندند.
به عموم شهروندان نیز توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشند تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان، اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
همچنین شهروندان باید از شیر، میوه و سبزی بیشتر استفاده و مصرف تنقلات کم ارزش مثل چیپس، پفک و نوشابه های گازدار بطور کامل حذف کنند.
ت/7150 / 6027
خبرنگار:علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.