به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان، این تفاهم نامه در سفر اخیرهیات دانشگاه هنر اصفهان به کازان و دردیدار با رئیس، اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه هنرمرکز جمهوری تاتارستان امضا شد.
دراین دیدارمصطفی کیانی رئیس دانشگاه هنر اصفهان، به معرفی این دانشگاه و شهر اصفهان پرداخت.
همچنین علی بمان اقبالی سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کازان به سیاست های ایران مبنی بر گسترش بیشتر روابط دانشگاهی و نیز امکان مبادله دانشجو بین دو کشور و نیز نگرش های وزارتخانه های علوم و خارجه ایران در عرصه فرهنگی و هنری با جمهوری تاتارستان روسیه اشاره و تاکید کرد.
بر اساس تفاهم نامه امضا شده، دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه فرهنگ و هنر کازان در زمینه آموزش های هنری، طرح های مشترک، کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها و سمینارهای مختلف فرهنگی و هنری، تبادل استاد و دانشجو، تبادل تجربیات، تاسیس گروه مرمت در دانشگاه هنر قازان و گروه موسیقی در دانشگاه اصفهان همکاری خواهند داشت.
در همین راستا مقرر شد هیاتی از دانشگاه فرهنگ و هنر قازان تا پایان امسال برای ادامه مذاکرات و اجرایی سازی همکاری ها به اصفهان سفر کند.
همچنین بر اساس این گزارش، دانشگاه هنر اصفهان در نمایشگاه تولیدات فرهنگی و محصولات هنری کازان که از ۱۱ تا ۱۵ آبان سالجاری (۲ تا ۶ نوامبر ۲۰۱۷ ) در محل نمایشگاه های بین المللی شهر کازان برگزار شد شرکت کرد.
دانشگاه هنر کازان دارای پنج دانشکده و بیش از 2 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و تکمیلی است.
شهر کازان( قازان) پایتخت تاتارستان، سومین شهر بزرگ و مهم دانشگاهی پس از مسکو و سن پترزبورگ روسیه و در بخش اروپایی این کشور محسوب می شود که جمعیتی حدود یک میلیون و 200 هزار نفر دارد.
بیش از نیمی از شهروندان کازان مسلمان هستند و این شهر به عنوان پایتخت ورزشی روسیه نیز محسوب می شود.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر کازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
دانشگاه هنر اصفهان ششمین دانشگاه ایرانی و اولین دانشگاه هنری از ایران است که برای توسعه همکاری های بین دو کشور ایران و روسیه اقدام کرده است.
این دانشگاه دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.