روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'بوتیک هتل به اصفهان می آید' به نقل از مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نوشت: بسیاری از خانه های تاریخی شهر اصفهان به «بوتیک هتل» برای گردشگران تبدیل می شوند.
حسین جعفری اظهارکرد: دربافت شهری اصفهان به ویژه بافت های فرسوده، ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی وجود دارد که یکی از راه های خانه دار شدن افرادی که در این نقاط زندگی می کنند، استفاده از ظرفیت ها و تسهیلاتی است که برای بافت های فرسوده پیش بینی شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'کود تلگرامی و پیامکی نخرید'به کشاورزان نسبت به خرید کودهای تلگرامی هشدار داد و به نقل از مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نوشت: بهره‌برداران، کود کشاورزی مورد نیاز خود را از شبکه‌های مجاز شرکت خدمات حمایتی تامین کنند که کیفیت بسیار بالایی دارد و به کودهای تلگرامی و پیامکی توجهی نکنند.
حمید رسولی اظهار کرد: برنامه ابلاغی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین دو میلیون و ۳۰۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی برای امسال بوده که شامل یک و نیم میلیون تن کود ازوته و ۵۲۵ هزار تن کود فسفاته و ۲۸۰ هزار تن کود پتاسه است. کود مورد مناسب کشت پاییزه حدود ۹۰۰ هزار تن است که باید در این سه گروه کودی تامین و تدارک شود و شرکت خدمات حمایتی آن را تهیه کرده و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'سودای سو ء مصرف' به نقل از رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کــشور، نوشت:اصفهان در جایگاه سوم بیشترین میزان مرگ ناشی از مصرف موادمخدر جای دارد.
وی گفت: در بازه زمانی شـش ماهه، استــان های تهران، فـــارس و اصــفهان،بیشــترین و گلستان، سمنان و بـــوشهر کمترین مرگ ناشی از مصرف مواد را داشته اند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ' فوت 550 نفر در حوادث ترافیکی اصفهان' به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نوشت: در شش ماهه سال 1396، 555 نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند به اداره کل پزشکی قانونی اصفهان ارجاع داده شده اند.
علی سلیمانی پور با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 600 نفر 7.5 درصد کاهش داشته است افزود: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی استان، طی این مدت 128نفر زن و 427نفر مرد بوده اند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'رشد 26 درصدی صادرات اصفهان' به نقل از مدیرکل گمرک استان اصفهان نوشت: در 7 ماهه 1396 از استان اصفهان، 706 قلم کالا به وزن 2 میلیون و 616 هزار تن و به ارزش 876 میلیون و 30 هزار دلار، به مقصد 96 کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 44 درصد و از حیث ارزش 26 درصد افزایش داشته است.
اسدالله احمدی ونهری، عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، محصولات پتروشیمی به ارزش 215 میلیون دلار، آهن‌آلات و فولاد 211 میلیون دلار، فرش 89 میلیون دلار برشمرد و افزود: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با 254 میلیون دلار و 29 درصد، امارات متحده عربی با 139 میلیون دلار 16 درصد، افغانستان با 134 میلیون دلار و 15 درصد، پاکستان با 65 میلیون دلار و 8 درصد و چین با 49 میلیون دلار و 6 درصد سهم از کل صادرات استان هستند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'شهروندان اصفهانی قانونمند شده اند' به نقل از معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت:در سالهای گذشته ناهنجاری های ترافیکی در شهر نهادینه شده بود به طوری که تخلفات زیادی در زمینه عبور از چراغ قرمز، توقف روی خط عابر پیاده و سرعت های غیرمجاز مشاهده می شد.
علیرضا صلواتی ادامه داد: خوشبختانه امروز هم با اجرای طرح های فرهنگی در راستای فرهنگ سازی ترافیکی شهر و هم با نصب دوربین های ثبت تخلف، خطوط عابر پیاده محترم شمرده می شود که این مسأله نشان دهنده این است که شهروندان اصفهانی قانونمند شده اند.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'اسکان اضطراری زائرین کربلا در سه شهرستان اصفهان' به نقل از مدیر عامل هلال احمر اصفهان نوشت: بدنبال نزدیک شدن به اربعین حسینی، شاهد اسکان اضطراری زائرین کربلا در سه شهرستان نایین و کوهپایه و تیران بودیم.
محسن مومنی گفت: بیشترین موارد اسکان اضطراری هم به دلیل خرابی ماشین بود و مسافرین مجبور به استقرار و اسکان اضطراری شدند و یا به دلیل خستگی زائرین یک شب را در چادرهای امدادی گذراندند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان '65 هزار اصفهانی تا کنون در سامانه سماح ثبت نام کردند' به نقل از مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نوشت: تاکنون ۶۵ هزار اصفهانی برای سفر به عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
غلامعلی زاهدی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان زائران اصفهانی اظهار داشت: زائران اصفهانی با تعداد 65 هزار نفر، 10 درصد از زائران اربعین حسینی سال جاری را تشکیل می‌دهند که این تعداد با احتساب زائران استان چهارمحال بختیاری به 75 هزار نفر می‌رسد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای زائران اربعین حسینی 3 تا 4 روز قبل از اربعین ادامه دارد، افزود: تاکنون محدودیت زمانی مشخص نشده و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.