به گزارش ایرنا، رضا دهقان روز سه شنبه در مانور رفع آلودگی از مخزن های آب روستایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل افزود: نزدیک به 186 روستا در این شهرستا وجود دارد که 106 روستا زیر پوشش خدمات شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.
وی بیان کرد: 90 روستای اردستان هم اکنون به صورت سیار (روزانه 270 مترمکعب) آب رسانی می شوند که از این تعداد 60 روستا زیر پوشش بوده و 30 روستا تحت پوشش قرار ندارند.
مدیر آبفای روستایی اردستان در ادامه به سناریوی برگزاری مانور اشاره کرد و گفت: پس از بستن ورودی و خروجی مخزن های اصلی شهری و روستایی، راه اندازی شبکه جایگزین و آبرسانی سیار، پاکسازی مخزن و شبکه توزیع مجتمع 21 روستای ریگستان و اطمینان از سالم بودن آب، درب مخزن با رعایت اصول حفاظتی پلمب می شود.
مدیر آب و فاضلاب شهری اردستان نیز بیان کرد: کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان شناسایی و طبقه بندی مرکزهای مهم تامین آب، مقابله با تهدیدها و پیش بینی ادامه چرخه خدمت رسانی در شرایط اضطراری را برعهده دارد و در این راستا خط ذخیره سه هزار متری با اعتبار افزون بر سه میلیارد ریال از چاه آب به ورودی خط نیروگاه برای شرایط بحرانی اجرا شده است.
سیدعباس شریعتمدار همچنین از ایجاد 19 شیر برداشت آب در شهر زواره برای بهره برداری در شرایط اضطراری خبرداد.
شهرستان اردستان با سه شهر و 306 روستا و افزون بر 41 هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.