به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز دوشنبه در همایش بزرگ وحدت نیروهای مسلح در اصفهان با اشاره به آیه 29 سوره فتح، گفت: کسانی که در راه اسلام ایستاده اند مقابل دشمنان محکم می ایستند، در بین خودشان مهربان هستند و با خدا ارتباط دارند.
وی ادامه داد: قانون اساسی، ولایت و مقابله با استکبار سه اصل انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در گذشته توان تولید کوچکترین سلاح نظامی را نداشتیم اما اکنون با اتکا به توان داخلی تجهیزات دفاعی از جمله موشک با برد 2 هزار کیلومتر را تولید می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: این پشرفت ها با اتکای به خدا و اعتماد به نفس ملت ایران محقق شده که غیظ و کینه دشمن را به همراه داشته است.
عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن می داند در بحث هسته ای ایران به دنبال عدول از قوانین بین المللی نیست و صرفا به دنبال استفاده صلح آمیز از این فناوری است اما تلاش می کند ما را از دست یابی به این انرژی صلح آمیز محروم کند.
وی اضافه کرد: این تصریح قرآن کریم است که اگر خیری به مومنان رسد ، دشمنان ناراحت می شوند و اگر مشکلی برای مومنان پیش آید آنها بسیار خوشحال می شوند.
امام جمعه اصفهان افزود: بنابر این دشمن نمی خواهد ملت ما به کوچکترین پیشرفتی دست یابند.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران علاوه بر پیشرفت های داخلی موجب ناکامی آمریکا برای دست یابی به اهداف خود در منطقه شده و این مطلبی است که آمریکایی ها به آن اذعان می کنند.
وی تصریح کرد: کسینجر به عنوان یکی از اعضای اتاق های فکر آمریکا به ترامپ رئیس جمهور این کشور توصیه کرده است که برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه به داعش کمک کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود اعتراف کرد که داعش را آمریکا بوجود آورد و در طول این چند سال نیز از آنها حمایت تسلیحاتی داشته و این موضوع در بررسی سلاح های به دست آمده از داعش مشخص شده است.
وی گفت: دشمن از اینکه انقلاب اسلامی به دیگر کشورها صادر شود در هراس است زیرا می ترسد دیگر جایی برای غارت نداشته باشند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به همسویی برخی سران عرب با استکبار جهانی، اظهار کرد: این همراهی به دلیل آن است که انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری ملت های مسلمان شده است.
وی گفت: امروز عربستان همان سیاست های معاویه را در پیش گرفته که از یک سو انواع جرم و جنایت را علیه مسلمانان و مومنان روا می دارد و سپس خود را حامی صلح نشان می دهد و ایران را به دخالت در امور کشورهای دیگر متهم می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در امور هیچ کشوری مداخله نکرده و حضورش در عراق و سوریه صرفا به دعوت سران این کشورها و در راستای قوانین بین المللی است.
وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید بماند به دلیل مطالبه مردم سوریه است ولی کسانیکه خود را مدعی حمایت از دمکراسی معرفی می کردند، دیکتاتور مآبانه می گفتند بشار اسد باید برود.
امام جمعه اصفهان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دستی واحد هستند که برای مقابله با استکبار می ایستند و از ملت های مظلوم دفاع می کنند.
وی افزود: گستاخی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل آن است که سپاه نقش پررنگی در منطقه دارد و دشمنان برای تضعیف نقش سپاه در منطقه تلاش می کنند بین نیروهای مسلح تفرقه ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: قرآن ایستادگی و تقوا را دو عامل برای پیروزی بر دشمنان معرفی می کند.
همایش بزرگ وحدت با عنوان ' ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی ' با حضور فرماندهان ارشد و میانی رده های مختلف ارتش، سپاه و برخی فرماندهان نیروی انتظامی مستقر در اصفهان روز دوشنبه به میزبانی ارتش منطقه اصفهان در سالن کوثر این شهر برگزار شد.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.