محمود مدرس هاشمی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وضعیت نیروی انسانی در دانشگاه صنعتی اصفهان مطلوب نیست و مجبور است از ۸۰۰ نیروی انسانی، ۵۰۰ نفر را به کار بگیرد که لازم است در این حوزه بازنگری شود.

وی با بیان اینکه آماری از اشتغالزایی و دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی به خارج از کشور می‌روند، در دست نداریم، ادامه داد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان پس از فارغ التحصیلی به خارج می‌روند چون انگیزه‌ای برای ماندن ندارند و اگر ما می‌خواهیم آنها را در کشور نگه داریم باید زمینه و ابزاری برای ماندن آنها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: ما متولی اشتغالزایی دانشجویان نیستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با بدهی 33 میلیاردی دانشگاه صنعتی اصفهان به شهرداری خمینی شهر گفت: به تازگی ۳۳ میلیارد تومان از محل اراضی دانشگاه صنعتی اصفهان به این ارگان پرداخت و بدهی این دانشگاه پس از چند سال رفع شد.

مدرس هاشمی میزان بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان را کم دانست و ادامه داد: امسال ۱۳۳ میلیارد تومان بودجه دانشگاه تعیین شده است که قرار بود تا مهرماه امسال ۵۸.۵ درصد آن تخصیص یابد و این در حالی است که ۴۸ درصد از این میزان تاکنون تخصیص یافته است.

وی با اظهار اینکه ۱۰.۵ درصد از بودجه ای که برای دانشگاه صنعتی اصفهان در نظر گرفته شده با گذشت هفت ماه از سال محقق نشده است، اضافه کرد: ۷۰ درصد از بودجه دانشگاه صرف هزینه پرسنلی و حقوق کارکنان می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این راستا ادامه داد: مابقی بودجه نیز باید صرف آموزش، رفاه و پژوهش شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان از ما درخواست داشتند که این مراسم با حضور رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شود که امیدواریم با کمک رسانه شاهد حضور ریاست جمهوری در ۱۶ آذر به اصفهان باشیم.

مدرس هاشمی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان سختگیر نیست بلکه سخت کوش است و به طور قطع از دانشجویان خود انتظار سخت کوشی دارد.

در ادامه قاسم مصلحی اظهار داشت: آمار قبولی دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه امسال ۸۶۰ نفر و تعداد فارغ التحصیلان در این مقطع ۹۳۳ نفر بوده است.

وی از ارائه فرصت های تحقیقاتی برای دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: امسال برای اعزام ۸۴ نفر از دانشجویان مقطع دکترا به خارج از کشور طی مدت شش ماه به منظور فرصت تحقیقاتی سهمیه داریم.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه اگر امروز دانشگاه صنعتی اصفهان جزو دانشگاه‌های برتر قرار گرفته به دلیل اعتبار آموزشی آن است، افزود: کیفیت بالای آموزش در دانشگاه صنعتی اصفهان را مدیون کار شبانه روزی هستیم که نمی توان آن را سخت گیری دانست.

وی به کمیته شادابی و ارتقای انگیزه دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: برای تلطیف فضای دانشگاه اقدام به راه اندازی این کمیته و همچنین برگزاری کلاس‌های فراگیری مهارت آموزی به صورت اجباری برای دانشجویان کردیم.

مصلحی اظهار داشت: دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان از بهمن ماه سال قبل راه‌اندازی شد که در شش ترم ادامه دارد. در ترم اول مهارت‌های اساسی زندگی از جمله خود آگاهی، همدلی، برقراری ارتباط موثر فردی و در ترم دوم تفکر خلاق، فکر نقادانه و غیره برپا می شود و ۳۱ گروه مهارت طی شش ترم به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: در این دوره ها مهارت هایی همچون فنی، برق، ساختمان، برق صنعتی، خیاطی، آشپزی، تجارت الکترونیک، عکاسی، بازاریابی، روحیه تعامل و همچنین مهارت‌های شغلی و آشنایی دانشجویان با قوانین کار و تامین اجتماعی و مالیات آموزش داده می‌شود.ترکش تحریم به دانشگاه صنعتی اصفهان هم اصابت کرد

در ادامه سید مهدی ابطحی اظهار داشت: رویکرد آموزش عالی رویکرد فکر نو است و در این حوزه به دنبال کیفیت بخشی روابط بین المللی و نوآوری هستیم.

وی بیان داشت: نگاه وزارت علوم به بخش پژوهش دانشگاه‌ها اثر بخش بودن، ثروت افزایی، کیفیت بخشی مقالات است و اثر بخشی در حوزه روابط بین الملل است.

ورود دانشگاه صنعتی اصفهان برای رفع مشکلات محیط زیستی استان

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان تلاش کرده روی چالش های مهم استان از جمله محیط زیست، آب، صنایع آب بر و اشتغال و ترافیک ورود پیدا کند و کارهای پژوهشی انجام دهد، ادامه داد: در همین راستا روی قطعه زمینی در شرق اصفهان در ورزنه سطح آلودگی و ریزگردها را در حال بررسی قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه همچنین با پژوهشکده آب و فاضلاب منطقه روستایی در قالب یک پروژه‌ بدنبال پایدارسازی جریان آب و فناوری‌های استاندارد اصفهان هستیم، گفت: همچنین با حوزه فولاد قرارداد بستیم و قراردادهای مختلفی با صنایع دوستدار محیط در عرصه سولفات زدایی و نیز با پالایشگاه قرادادهایی منعقد کردیم.

ابطحی ادامه داد: به نظر می‌رسد رویکرد آموزش عالی از این پس به ایده‌های نو برسد. در واقع چهار لغت فناوری، کیفیت بخشی، روابط بین الملل و نوآوری چهارپایه‌ای است که وزارت علوم بر روی آنها حرکت خواهد کرد.

وی افزود: اگر این چهار ستون به صورت واقعی بنا شود، شاید دیگر دغدغه‌هایی از جمله جای علوم انسانی کجاست، اشتغال چه می‌شود، دانشگاه صنعتی اصفهان چه نقشی دارد، وجود نداشته باشد و همه چیز با پاسخ‌های صحیح بر روی این چهار محور همراه و جایگاه هر علم و دانشگاهی مشخص شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: وقتی این چهارپایه به درستی اجرایی شود. آن موقع اگر دانشجویی از کشور خارج شد دغدغه‌ای برای بازگشت نخواهیم داشت چون فکرهای نو مبنای اهداف شده‌اند، امروز دانشجو به خاطر نداشتن آینده از کشور می‌رود و باز نمی‌گردد اما وقتی آینده مشخص باشد وقتی به ایده‌های نو بها داده شود باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بسیار بزرگی هستند که بودجه‌های در نظر گرفته شده برای آنها به اندازه ظرفیتشان نیست. دانشگاه‌ها برای ادامه روند اثربخشی خود نیازمند حمایت هستند حمایت از دانشگاه‌ها جز حمایت‌های معنوی محسوب می‌شود. وقتی حمایتی از دانشگاه نمی‌شود و دانشگاه آینده‌ای برای این دانشجو نمی تواند ترسیم کند من چگونه می‌توانم به یک فکر برتر بگویم در کشور بماند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان داشت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا دانشجویانی که در صد دانشگاه برتر جهان تحصیل کرده‌اند را به کشور بازگردانند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775168
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.