*** نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مصلا بزرگ امام خمینی (ره) اقامه می شود.
سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان دکتر محمدعلی عطاری رئیس هیات مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان به مناسبت روز جهانی دیابت است.
روز چهاردهم نوامبر (23 آبان ماه)، اولین بار در سال 1991 با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) بمناسبت سالگرد تولد 'فردریک بانتینگ' کاشف انسولین، به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شد.
مجمع عمومی سازمان ملل نیز در تاریخ 20 دسامبر 2006 با تصویب قطعنامه برجسته و منحصر به فرد، دیابت را 'یک بیماری مزمن و ناتوان کننده با هزینه های هنگفت“ معرفی کرد که خانواده‌ها، دولت ها و کل جهان با آن مواجه است. بر اساس این قطعنامه چهاردهم نوامبر (23 آبان ماه) روز جهانی دیابت اعلام شد.
هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.

*** مراسم اختتامیه هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحی درون بین منطقه مدیترانه و خاورمیانه و سیزدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی درون بین ایران در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
در این همایش سه روزه با حضور متخصصین داخلی و خارجی رشته های مختلف شامل جراحی های عمومی، جراحی لاپاراسکوپی، جراحی زنان، جراحی اعصاب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی پلاستیک و رشته های پرستاری و مامایی برگزار می گردد اساتید و صاحبنظران در ارتباط با آخرین یافته ها و دستاوردهای به بحث و بررسی پرداخته شد.
به گفته دکتر محسن محمودیه فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و دبیر علمی کنگره؛ این کنگره برای دومین بار است که در ایران و هم زمان با کنگره میان دوره جامعه جراحان با کسب بیشترین امتیاز بازآموزی برای رشته های مختلف برگزار شد.
در این کنگره حدود ۴۰ مدعو از کشورهای مختلف اروپایی، آفریقایی و آسیایی شامل اسپانیا، پرتغال، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، نروژ، آلمان، الجزایر، انگلستان، گرجستان، سوریه، ترکیه، اردن و دیگر کشورهای عربی به صورت سخنران مدعو یا ارائه پنل و پوستر شرکت کردند..

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
7135 **خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.