به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  سید حسن قاضی عسگر در ایده تاب صنعت فرش و نساجی دانشگاه علمی کاربردی ایران سپهر با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 هزار دانشجو در 43 مرکز دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: بیش از سه هزار استاد دانشگاه نیز در این مراکز تحصیلی به تدریس می‌پردازند و این در حالی است که هنوز ظرفیت‌های خالی زیادی را نیز برای پذیرش دانشجو داریم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای آموزش در راستای نیازهای جامعه است، افزود: ما سعی در توسعه فعایت دانشگاه علمی کاربردی در سطح بین‌المللی داریم و خوشبختانه تاکنون سه مرکز دانشگاهی از دانشگاه‌های علمی کاربردی استان اصفهان موفق شده‌اند دوره‌های مشترک مهارت آموزی را با دانشگاه‌های آلمان و سوییس برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در ادامه گریزی هم به روز صادرات زد و تصریح کرد: امروز نقش دانش آموخته‌های ما و کاردان‌ها و کارشناسان ما در حوزه صادرات نیاز به آسیب‌شناسی دارد و وضعیت خوبی را در این راستا نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید در صنعت کارشناسانی فعالیت داشته باشند که بتوانند تکنولوژی و فناوری را اداره کنند و ایده پرداز باشند، افزود: این افراد باید توانایی تعمیر و نگهداری خطوط تولید را داشته باشند.

20 درصد آموزش در دانشگاه‌های کشور مهارتی است

قاضی عسگر با بیان اینکه آموزش مهارتی در دنیا مورد توجه بوده و یکی از عوامل توسعه کشورها به شمار می‌رود، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته حدود 80 درصد آموزش‌ها آموزش مهارتی است و این در حالی است که در کشور ایران 80 درصد آموزش‌ها نظری و 20 درصد آموزش مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید با توجه به مشکل بیکاری حاکم بر کشور نسبت به تحصیل فرزندانشان در رشته‌های فنی و مهارتی توجه داشته باشند، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که در کشور ما به دلیل مدرک گرایی بودن سیستم اداری به مهارت و توانایی توجهی نمی‌کنند و دریافتی کاردان‌های لایق و فعالان فنی در حد افراد مدرک به دست نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عدم تعیین واقعی نرخ ارز را نیز از دیگر مشکلات کشور در حوزه صادرات عنوان کرد و گفت: نرخ ارز در کشور ما بر اساس قیمت نفت تعیین می‌شود و این امر همه شرایط ما را تحت الشعاع قرار داده است که این امر باعث فرار سرمایه‌های کشور به خارج از کشور شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ایران برای تحقیق و توسعه هزینه‌های کمتری صورت می‌گیرد، ابراز داشت: باید توجه داشت که با سیاست‌های غلط در کشور دانش‌اموخته‌های ما مورد استفاده قرار نگرفتند و نرخ بیکاری بالا رفت.

قاضی عسگر با بیان اینکه با توجه به کاهش کیفیت تولیدات داخل افزایش واردات در دستور کار قرار گرفت، افزود: با این امر تولید داخل فلج شد و در نهایت افزایش بیکاری را داشتیم.

ایده‌تاب‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای استفاده از استعداد دانشجویان خلاق باشد

وی با بیان اینکه ایده‌تاب‌ها می ‌تواند فرصت خوبی برای استفاده از استعداد دانشجویان خلاق باشد، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که دانشگاه‌های ما باید کیفیت را سرلوحه فعالیت‌های آموزشی خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با تاکید بر اینکه بین‌المللی کردن مدارک دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی در دستور کار است، تصریح کرد: شورای روابط بین‌الملل دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکیل شده است و در این شورا بین‌الملی شدن مدارک دانشگاه جامع علمی کاربردی را دنبال می‌کنیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 772389
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.