به گزارش ایرنا، دکتر غلامرضا نوروزی روزچهارشنبه در آیین گشایش کنگره بین المللی تغذیه ورزشی که در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: در دیدگاه های جدید در زمینه فعالیت های ورزشی در جهان، به تغذیه ورزشی به عنوان یک عامل مهم موفقیت نگریسته می شود اما در ایران این موضوع هنوز جدی گرفته نشده است.
رئیس کنگره بین المللی تغذیه ورزشی در ایران خاطرنشان کرد: در دیدگاه سنتی پزشک و روانشناس و متخصص تغذیه کنار تیم حضور ندارند و مربی به تنهایی تمام این مسئولیت‌ها را می پذیرفت اما اکنون هر یک از این گرایش‌ها از مهمترین عوامل پیروزی است.
نوروزی ادامه داد: آمادگی جسمانی، تکنیک،تاکتیک و عوامل روحی روانی از مهمترین شاخصهای موفقیت ورزشکاران و تیم های ورزشی است اما همه این عوامل در صورت تغذیه نامناسب در کسب نتیجه موثر نخواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت شناخت انواع مکمل ها، اظهارکرد: رشته های مختلف ورزشی از جمله توپی، سرعتی و استقامتی مکمل های ویژه خود را می طلبد و ورزشکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند.
دبیرعلمی این کنگره نیز گفت : ورزشکاران ایرانی درباره تغذیه قبل در حین وبعد از تمرینات و مسابقات اطلاعات درستی ندارند و این مساله در کارایی و نتایجی که به دست می آورند تأثیر زیادی دارد.
دکتر رضا غیاثوند گفت: علم تغذیه ورزشی از ضروریات ورزش در زمان معاصر به شمار می رود، اما تا کنون در کشورمان به درستی به آن پرداخته نشده است.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی تغذیه ورزشی نیز گفت : در این رویداد علمی به غیر از متخصصان ایرانی، اساتیدی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، کانادا، اسکاتلند و ترکیه در این همایش حضور دارند.
دکتر پویا دانشور خاطرنشان کرد: 423 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که 380 مقاله مشتمل بر 250 سخنرانی و 130 پوستر پذیرفته شد.
کنگره بین المللی تغذیه ورزشی به مدت سه روزوبا موضوع تغذیه ورزشی به عنوان مهم ترین موضوعات تاثیر گذار بر عملکرد ورزشی و همچنین در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماریهای مزمن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(مجموعه گسترش) بر پا شده است.
جدیدترین مباحث علمی در زمینه نقش تغذیه صحیح در عملکرد ورزشی، مکمل های ورزشی، آب و الکترولیت ها و مدیریت وزن ورزشکار در ورزش هایی که دسته بندی وزنی دارند از جمله اصلی ترین موضوع های این کنگره است.
سخنرانی پژوهشگران خارجی و داخلی، ارائه و نتایج آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، پانل های پرسش و پاسخ و کارگروه های برای تبادل نظر و ارتقاء سطح عملکرد پزشکان، کارشناسان تغدیه و تربیت بدنی از دیگر بخش های این رویداد علمی ورزشی خواهد بود.
این رخداد علمی ورزشی به همت فدراسیون پزشکی ورزشی وبا مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی ورزشی استان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان برگزار شده است.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.