به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز شنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی قانونمند(راکبین موتورسیکلت، رانندگان خودرو و عابران پیاده) در اصفهان افزود: مقوله حمل و نقل و ترافیک شامل یک مثلث با سه بخش مهندسی ترافیک، اعمال قانون و آموزش است.
وی اضافه کرد: در مقوله مهندسی ترافیک در اصفهان اتفاقات بسیار خوبی روی داده است که از جمله می توان به افزایش دوربین های کنترل تخلفات درون شهری از 140 دستگاه در سال 92 به یکهزار دستگاه تا پایان امسال اشاره کرد.
وی احداث بیش از 625 کیلومتر آزاد راه در استان از سال 92 تاکنون و افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات جاده ای را از اقدامات خوب در حوزه مهندسی ترافیک اصفهان برشمرد.
وی از فرمانده ناجا خواست تا با تقویت نیروی انسانی و تجهیزات در بخش پلیس راه، برای ارتقای فرهنگ ترافیک در استان، برنامه ریزی و اصفهان به ایمن ترین استان کشور تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این نشست گفت: با توجه به آمار بالای تلفات ناشی از تصادفات بر عموم مردم از راننده خودرو، موتورسیکلت و عابر پیاده واجب است که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد افزود: اگر همه به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل کنند بسیاری از خطرها در جاده ها کاهش می یابد و آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی نیز کم می شود.
وی، با برشمردن زحمات بسیار نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در کشور گفت: نیروی انتظامی نه تنها در شرایط جنگ بلکه هر روز در حال نبرد برای تأمین امنیت و آسایش کشور و زندگی راحت برای مردم است.
امام جمعه اصفهان افزود: بر همه واجب است که قدردان نیروی انتظامی باشند و یکی از راه های تشکر از آنها رعایت قوانین است تا کار آنها قدری سبک شود.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم قوانین راهنمایی و رانندگی در بین مردم تبدیل به یک فرهنگ شود باید این کار استمرار داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان عنوان افتخارآمیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را دارد که این عنوان دارای پیام‌ها و رویکردهای بسیاری است که سطح انتظار از این استان را بالا می برد.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: بر این اساس رفتار مردم اصفهان باید الهامخش ‌کل کشور باشد.
رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری این همایش گفت:
مهمترین پیام این همایش آن است که اصفهان می تواند در حوزه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور سرآمد و الگوبخش باشد.
در این مراسم از مسئولان دغدغه مند در اجرای برنامه های ترافیکی و 38 هزار نفر از شهروندان قانونمدار اصفهانی به عنوان نمونه های ترافیکی اعم از راکبین موتورسیکلت، رانندگان خودرو و عابران پیاده تقدیر شد.
تمبر یادبود تجلیل از نمونه های ترافیکی و موتورسیکلت برقی ساخت داخل نیز در این مراسم رونمایی شد.
همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی(راکبین، رانندگان و عابران) قانونمند، با هدف بسط و گسترش قانونگرایی، پیشگیری از قانون گریزی و ارتقای فرهنگ، انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.
در طرح مشترک پلیس راهور و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که بیست و پنجم اسفند 95 کار خود را آغاز کرد، دفترچه تشویقی رانندگان قانونمند تهیه و بین رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌ کنند، توزیع شد.
بر اساس اطلاعات این دفترچه و در طول اجرای طرح، رانندگان قانونمند شماره سریال برگه تشویقی خود را به سامانه پیامکی که شماره آن در برگه موجود است را ارسال کردند.
سالانه بیش از 144 هزار دستگاه خودروی جدید در کلانشهر اصفهان شماره گذاری و راهی خیابان های این شهر می شوند.
هم اکنون روزانه حدود 800 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می کند.
گ//6027/6994
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.