محسن رجایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقرر است این پول برای تامین مواد اولیه، تعمیر بخشی از تجهیزات و پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران هزینه شود.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت مبلغ یاد شده در دفتر هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است، گفت: دولت برای پرداخت این مبلغ ضمانت کرده و مقرر است این اعتبار بر اساس قراردادی بین بانک های ' ملی ' و ' صنعت و معدن ' همچنین هیات حمایت از صنایع پرداخت شود.
وی با تاکید بر اینکه پلی اکریل تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در کشور و خاورمیانه است، افزود: ارزش و اهمیت این صنعت بسیار بالاست و نیازمند توجه ویژه است.
رجایی درباره وضعیت فعلی کارخانه پلی اکریل اصفهان نیز توضیح داد: حدود 600 نفر از کارگران و کارکنان از قبل در کارخانه کار می کردند و از اوایل مهر امسال نیز از میان بیش از یکهزار کارگر معرفی شده به بیمه بیکاری، حدود 165 نفر از کارگران بخش ' دی ام تی ' و 200 نفر از کارگران بخش ' پلی استر ' به کار خود بازگشتند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر یکی از ماشین های تولید بخش پلی استر مشغول کار است، ادامه داد: برای تامین ماده اولیه بخش پلی استر که شامل پارازایلن است نیز با پالایشگاه و پتروشیمی توافقاتی انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: در جلسه بررسی مشکلات پلی اکریل در 23 شهریور امسال با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان بخش های دولتی و خصوصی در استانداری، مقرر شد بخش خصوصی بصورت کارگزاری در کارخانه پلی اکریل سرمایه گذاری کند و در برخی بخش ها نیز دولت این مجموعه را با پرداخت تنخواه یاری کند.
' اسرافیل احمدیه ' بااشاره به اینکه پیش از این مقرر بود کمک مالی دولت به پلی اکریل بصورت تسهیلات پرداخت شود، گفت: با توجه به اینکه دریافت اعتبار مالی برای حل مشکل کارخانه پلی اکریل بصورت تسهیلات برغم گذشت حدود پنج ماه به نتیجه نرسیده بود با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد این کمک به شکل تنخواه در اختیار این کارخانه قرار گیرد.
به گفته مدیران و اعضای شورای اسلامی کار پلی اکریل مقرر بود این پول تا 2هفته پس از جلسه یاد شده و تا اواسط مهر امسال پرداخت شود.
آنها تاکید دارند که پرداخت این تسهیلات برای ادامه فعالیت کارخانه و برای تامین ماده اولیه بخش اکریلیک و راه اندازی کامل بخش ' پُلی استر' ضروری است.
شرکت پلی اکریل اصفهان با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند، در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
با پیگیری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت استان، نماینده های مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل، سال گذشته 20 میلیارد تومان از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل پرداخت و مقرر شد 20 میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شود.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این کارخانه در کیلومتر 45 جاده اصفهان - مبارکه واقع است.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.