به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر سه روزه خود به اصفهان از طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی، کنارگذر شرق اصفهان، طرح های راه سازی در اردستان، قطعه ' اردستان' به 'زواره' و طرح 2 خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق بازدید کرد.
در سفر عباس آخوندی به اصفهان همچنین 15 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان افتتاح و عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد و عملیات ریل گذاری قطارشهری بهارستان - اصفهان آغاز شد.
همچنین در جریان این سفر ایستگاه راه آهن ریز و 12 کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و نخستین باسکول توزین در حرکت در جاده اردستان – کاشان افتتاح شد.

** تملک 400 هکتار زمین برای اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان
وزیر راه و شهرسازی درباره نتایج این سفر با اشاره به اینکه پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در استان اصفهان در حال انجام است، گفت: از ترمینال فرودگاه جدید در حال ساخت اصفهان که به مساحت 9 هزار متر مربع مساحت دارد بازدید کردم که این ترمینال می ‌تواند به پروازهای خارجی کمک کند.
عباس آخوندی با اشاره به اینکه این ترمینال قرار است توسط سرمایه‌ گذار خارجی ساخته شود و در این راستا به زمینی به مساحت حدود 400 هکتار نیاز است، اضافه کرد: وزارت و راه شهرسازی به دنبال تملک این مساحت زمین برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان است که البته کار راحت و ساده‌ای نیست اما مراحل آن در حال انجام و پیشرفت خوبی نیز حاصل شده است.

** پروژه کنارگذر شرق اصفهان تا پاییز سال آینده به بهره برداری می رسد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از کنارگذر شرقی اصفهان گفت: در این مسیر، احداث آزادراهی به طول 63 کیلومتر در حال ساخت است و با سرعت بسیارخوبی که عملیات اجرایی این پروژه دارد امیدواریم این پروژه تا پاییز سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
آخوندی افزود: قطعه سوم این پروژه نیز آزادراه کنار گذر شرق اصفهان را به شهرضا متصل خواهد کرد که مصوبه آن گرفته شده و کار آن را بزودی آغاز خواهیم کرد.

** عملیات اجرای 17 کیلومتر باقی مانده جاده اردستان - اصفهان تسریع می شود
وزیر راه و شهرسازی به بازدید از طرح های راهسازی 'اردستان' اشاره کرد و افزود: در جریان این سفر بزرگراه‌های شهرستان اردستان را مورد بازدید قرار دادیم.
وی افزود: طول مسیر جاده اردستان - اصفهان در محدوده شهرستان اردستان 65 کیلومتر است که 48 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و برای تسریع در عملیات اجرایی 17کیلومتر باقیمانده تصمیماتی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: همچنن قطعه 'اردستان' به 'زواره' را مورد بازدید قرار دادیم. آخوندی اضافه کرد: اردستان یک منطقه تمدنی بسیار مهم می‌باشد و در حدود 400 هکتار بافت تاریخی دارد که برای تسریع بحث بهسازی و بازآفرینی این بافت با ارزش تصمیماتی گرفته شده است.

** با ساخت یک واحد مسکونی جدید، یک واحد مسکونی بی کیفیت حذف خواهد شد
وی با اشاره جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اصفهان و بازدیدهای خود از شهرهای این استان طی این سفر، گفت: اتفاقات خوبی در اصفهان در حال انجام است و نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم اتخاذ سیاست های اصولی و راهبردی برای اجرای این طرح هاست.
آخوندی افزود: سیاستی که ما مد نظر داریم این است که در قبال هر واحد مسکونی جدیدی که ساخته می‌شود بتوانیم یک واحد مسکونی بی کیفیت را حذف کنیم.
وی همچنین به آغاز عملیات بازآفرینی شهری بافت فرسوده همت آباد اصفهان اشاره کرد و گفت: کار خیلی خوبی با همکاری کامل وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم، شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی شروع شده و برای من ورود به این بافت‌های فرسوده شهری بسیار خاطره‌انگیز بود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بهسازی و نوسازی این بافت‌ها کار سختی است که معمولا در همه شهرها با مقاومت اجتماعی روبرو می ‌شود ولی این مقاومت در 'همت آباد' اصفهان دیده نشد به دلیل این که خود مردم در پیشبرد این طرح مشارکت دارند و علاقه مند به تخریب این بافت ‌های فرسوده و احداث واحدهای جدید و با کیفیت هستند.

** با بهره برداری از آزادراه غرب و شرق اصفهان از ورود بیش از 80 هزار وسلیه نقلیه به اصفهان جلوگیری می شود
وزیر راه و شهرسازی همچنین به بازدید از کمربندی غرب اصفهان اشاره کرد و افزود: در این کمر‌بندی 15 کیلومتر آزادراه جدید افتتاح کردیم و تاکنون 93 کیلومتر از طول مسیر به بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرای 25 کیلومتر دیگر این مسیر نیز آغاز شده است.
وی به تاثیر احداث این آزادراه اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از آزادراه های کمربندی غرب و شرق اصفهان چیزی در حدود بیش از 80 هزار وسیله نقلیه که روزانه وارد اصفهان به سمت این کمربندی‌ها هدایت می شوند و این موضوع به کاهش ترافیک و کاهش آلودگی شهر اصفهان کمک می کند.

** با اتصال فولاد صبا به شبکه ریلی، حدود سه میلیون تن بار از جاده به ریل منقل می شود
وزیر راه و شهرسازی همچنن به افتتاح ایستگاه راه آهن 'ریز' اشاره کرد و گفت: در این پروژه به دنبال انتقال ترافیک و بار جاده‌ای به ریل هستیم که با اتصال فولاد صبا به شبکه ریلی کشور در حدود سه میلیون تُن بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد و به افزایش ایمنی جاده‌ های اصفهان و کاهش آلودگی کمک خواهد کرد.
آخوندی با اشاره به اینکه از خط دوم راه آهن زرین شهر - بافق بازدید کرده است، گفت: طول این خط 566 کیلومتر خط راه ‌آهن که قطعه اول آن به بهره‌برداری رسیده است و می ‌توانیم در بخش مسافری، مسافران را از 'ریز' به اصفهان منتقل کنیم.

** خط راه آهن حومه ای شاهین - اصفهان به قطارشهری اصفهان متصل می شود
وی همچنین به بازدیدش از شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ عملیات ریل‌گذاری خط راه آهن حومه ای بهارستان به سمت اصفهان را آغاز کردیم و تمام زیرسازی‌ها و تونل‌سازی‌ های این مسیر بصورت کامل انجام شده است.
آخوندی همچنین به اتصال قطارشهری اصفهان به خط قطار حومه ای شاهین شهر - اصفهان اشاره کرد و گفت: اتصال قطار شهری اصفهان به خط راه آهن حومه ای 'شاهین شهر - اصفهان ' کار بسیار خوبی است که توسط قطارشهری اصفهان در حال انجام است زیرا از این طریق یک خط کامل از شمال اصفهان تا جنوبی‌ ترین نقطه اصفهان کشیده می شود که این خط نیازمند 52 کیلومتر ریل‌ گذاری است.
وی به تاثیر احداث مسیر اصفهان به شاهین‌شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث این مسیر کاهش رفت و آمد جاده‌ای و افزایش رفت و آمد ریلی را شاهد خواهیم بود که می‌تواند بر افزایش کیفیت هوا، رفاه مردم و ایمنی موثر باشد.
وی اضافه کرد: برای این 15 کیلومتر در حدود 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

** مدرسه اجتماع محور در بهارستان ساخته می شود
وزیر راه و شهرسازی به ساخت مدرسه ای با فعالیت در زمینه اجتماع محور در شهر بهارستان خبر داد و گفت: ساخت مدرسه اجتماع محور را در شهر بهارستان اصفهان در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: این مدرسه امکانات خوبی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد بطوری که در ایام تعطیل نیز این امکانات را در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

*** وزارت راه و شهرسازی به موزه دفاع مقدس اصفهان کمک خواهد کرد
آخوندی در ادامه به بازدید خود از موزه دفاع مقدس اصفهان اشاره کرد و گفت: در این موزه از فناوری کاملا پیشرفته استفاده شده و با بهره ‌گیری از سیستم‌ های لیزری و ' آی تی ' تمام صحنه‌ های نبرد و جنگ با کیفیت بالا برای مخاطبان بازآفرینی می شود.
وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این موزه، وزارت راه و شهرسازی به این موزه کمک خواهد کرد.

*** اطلاعات هواشناسی باید در زندگی مردم کاربردی شود
بازدید از اداره کل هواشناسی اصفهان از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی به اصفهان بود.
آخوندی در این باره گفت: در سازمان هواشناسی ایده ‌ای مهم را دنبال می کنیم تا بتوانیم اطلاعات هواشناسی را به اطلاعات کاربردی برای عموم مردم در همه حرف و مشاغل تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: اطلاعات هواشناسی با این راهبرد باید در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بتوانند با این اطلاعات برنامه های روزانه خود را برنامه ریزی کنند.

*** آزاد راه اصفهان - شیراز پیشرفت 50 درصدی دارد
آخوندی همچنین به بازدید خود از آزادراه اصفهان - شیراز که طی سفر به اصفهان انجام شد، گفت: این آزادراه بسیار مهم است و برای نخستین بار در کشور از فنآوری جدید و پیشرفته برای روکش بتنی آن استفاده شده است که این فنآوری ضمن افزایش عمر مفید آزاد راه، هزینه‌های نگهداری آن را کاهش می‌دهد.
وی اضافه کرد: آزاد راه اصفهان - شیراز تاکنون پیشرفت بیش از 50 درصدی دارد.

*** اتصال قطار سریع السیر اصفهان - تهران به شهر اصفهان مهم است
وزیر راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان -تهران نیز گفت: در جریان سفر به اصفهان از این پروژه بازدید کردم و در اینخصوص جلساتی را با استاندار اصفهان برگزار کردیم.
آخوندی با بیان اینکه مسیر قطار سریع ‌السیر اصفهان - تهران از تهران تا قم احداث و تمام مسائل مهندسی آن حل شده است ، گفت: نکته مهم در ادامه این پروژه اینست که دسترسی درون شهری آن نیز فراهم شود.
وی تاکید کرد: اتصال و ورود این قطار به داخل شهر برای کاهش زمان مسافرت مهم است.
وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: دراین راستا نیز بررسی های لازم و اقدام های مهندسی آن انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.
وی در جریان این سفر با آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.