رئیس اداره نظام ‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در چهار نوبت طی 2 روز و در 2 حوزه امتحانی در سنندج برگزار می شود که 534 نفر از داوطلبان خانم و 2 هزار و 516 نفر نیز داوطلب مرد هستند.
به گفته خالد اصلانی، داوطلبان در هفت رشته شامل معماری، شهرسازی، عمران، تاسیاست مکانیکی و برق، ترافیک و نقشه برداری با هم رقابت می کنند و کسانی که موفق به کسب امتیاز حدنصاب شوند از سوی وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال مهندسی خود را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: این آزمون در راستای اجرای قانون نظام مهندسی همه ساله در 2 نوبت ماه های مهر و اسفند برگزار می شود و نتایج آزمون فعلی در دی امسال اعلام می شود.
وی افزود: دریافت پروانه اشتغال آخرین شرط ورود به نظام مهندسی بوده که مهندسان پس از دریافت این پروانه می توانند با عضویت در سازمان نظام مهندسی فعالیت خود را آغاز کنند.
20 و 21 مهر زمان برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معمران تجربی در سراسر کشور است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.
نظام مهندسی کردستان هم اکنون دارای 6 هزار و 500 عضو بوده که سه هزار و 500 نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال هستند؛ همچنین مرکز نظام مهندسی کردستان در سنندج واقع شده و 10 شهرستان استان نیز دارای دفتر نمایندگی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.