به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت کشور روز شنبه به نقل از ' سید محمدعلی افشانی ' اضافه کرد: وزارت کشور در حد امکان در زمینه تقویت جایگاه شوراها حمایت خواهد کرد ولی شوراها و شهرداری ها هم باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب کنند.
وی که در مراسم اعطای حکم انتصاب شهرداران اصفهان، کاشان و نجف آباد سخن می گفت، شوراهای اسلامی شهر و روستا را مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اجتماعی و سیاسی برای اداره امور توسط مردم دانست و افزود: تلاش ما این است که در لایحه بودجه سال آینده و لوایحی که در دولت و مجلس در حال بررسی است، جایگاه شوراها را تقویت کنیم.
افشانی، رعات قوانین موجود در عرصه مدیریت شهری و شهرداری ها و اشراف کامل بر آنها، رعایت حقوق شهروندان و توسعه تعامل و همکاری با دستگاه ها ونهادهای مرتبط را از جمله عوامل موفقیت و پیشبرد امور توسط شورا و شهرداری ها ذکر کرد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنان خود، وجود نیروی انسانی مازاد را از جمله آفت های امروز شهرداری ها دانست و تاکید کرد: یک نفر کارمند بدون داشتن تخصص و خارج از ضوابط قانونی نباید در شهرداری ها به کار گرفته شود.
افشانی همچنین از شوراها و شهرداری ها خواست تا در بودجه سال آینده و سال های بعد به درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده، بدون فروش سرمایه های شهر و رعایت مسائل زیست محیطی توجه کنند.
وی بر ضرورت شناسایی مزیت های شهر به منظور جذب سرمایه و افزایش سرمایه گذاری همچنین مقابله با فساد در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: ایجاد ساختارهای نوین مدیریتی و اعمال تغییرات لازم در ساختار شهرداری ها نظیر توجه به کنترل فرایندهای انجام امور و اجرای پروژه ها از جمله راه های مناسب برای مقابله با فساد و همچنین افزایش ضریب موفقیت فعالیت ها و بهره وری و ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.
افشانی بیان کرد: هروندان زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می کنند که مطمئن شوند اعتبارات، درست هزینه می شود.
وی بر توسعه ارتباط و هماهنگی مستمر شوراها، شهرداری ها و معاونت های امور عمرانی استانداری ها تاکید کرد و گفت: سیاست وزارت کشور حمایت همه جانبه از شوراها و شهرداری هاست و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع بیشتر تلاش می کنیم.
در این مراسم قدرت اله نوروزی باغکمه شهردار اصفهان، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان، مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد، علی اصغر حاج حیدری ورنوسفادرانی شهردار خمینی شهر احکام انتصاب خود که از سوی وزیر کشور صادر شده است را از ' سید محمدعلی افشانی ' معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور دریافت کردند.
2093 ** دریافت کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.