به گزارش ایرنا، رسول زرگر پور روز شنبه در آیین معارفه شهردار اصفهان افزود: بررسی شهردار از دو لحاظ صلاحیت های فردی و شغلی صورت می گیرد و برای شهری ملی و جهانی مانند اصفهان، زمان بر بودن انتخاب شهردار اتفاق غیرمعمولی نبوده است.
وی اظهار کرد: همانطور که شورای شهر هم پس از انجام مراسم تحلیف سه ماه فرصت دارد که شهردار منتخب را معرفی کند و بدین منظور است که در قانون انتخاب سرپرست شهرداری لحاظ شده است و این انتخاب اختیاری نیست و اجباری است.
استاندار گفت: استان اصفهان دارای 107 شهر است که چهار شهر آن بالای 200 هزار نفر جمعیت است که این چهار شهر توسط وزارت کشور و باقی توسط استاندار انتخاب می شود.
وی خاطرنشان کرد: حکم 6 نفر از شهرداران منتخب استان از طرف استاندار رد شده و که بدلیل اصرار شوراها در انتخاب شهردار مورد نظر آنها این موارد به هیات حل اختلاف کشیده شده است.
وی افزود: از 107 شهر اصفهان احکام 90 شهردار تاکنون ابلاغ شده و 11 شهردار هنوز از طرف شوراها معرفی نشده اند.
استاندار افزود: طرح تفصیلی شهر اصفهان در 15 ساله گذشته تکلیفش مشخص نبود و مشخص و تعریف شدن این طرح امکان رانت را در شهر فراهم می کرد که الان با مشخص شدن آن این امکان برای مدیریت شهری برای انتخاب تصمیمات یکپارچه شهری فراهم شده است و باید حرمت این طرح حفظ شود و مبنای کار قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: شورای شهر اصفهان بصورت یکدست انتخاب شده پس ناهماهنگی در این شورا معنا ندارد و مردم اصفهان از آنها انتظار دارند که تصمیمات بصورت منسجم ، قاطع ، علمی و سریع صورت گیرد.
زرگر پور افزود: قرار نیست کسی از شهرداری کنار گذاشته شود و یا با کسی برخورد شود بلکه قرار است نیروهای شهرداری ساماندهی شود.
وی یادآوری کرد: الان سازمان های شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند و باید تا یک و نیم ماه آینده تکلیف سازمان های شهرداری مشخص شود.
وی همچنین با بیان اینکه درآمد شهرداری ها بین 60 تا70 درصد از فروش تراکم تامین می شود گفت: این به معنای فروش فضا و آینده شهرنشینان است که نباید این درآمد به این شکل بلکه باید از محل درآمدهای پایدار تامین شود.
زرگر پور افزود: در اصفهان یکسری چالش ها وجود دارد که از آن جمله می توان به مشکلات آب و هوا و گردو غبار اشاره کرد که بطور مستقیم جزو وظایف مدیریت شهری محسوب نمی شود ولی از وظایف اصلی آنها مهم تر است که باید برای رفع این مشکلات تلاش ویژه ای انجام شود.
'قدرت الله نوروزی باغمکه'، روز چهارم شهریور امسال در اولین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به اتفاق آرا (13رای) به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.
نوروزی، عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان و وکیل دادگستری است که در دوره دولت اصلاحات نیز فرماندار اصفهان بود.
وی همچنین در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر اصفهان ریاست ستاد انتخاباتی لیست امید (اصلاح طلبان حامی دولت) شهر اصفهان برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را بر عهده داشت.
ت/7153/6994 / 6022 خبرنگار: هدی استکی تنظیم: آرزو فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.