به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: سفرهای متعددی که طی سال های سران کشور های جهان به ایران داشتند، فرصت های خوبی برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به همراه داشته و اهمیت و اقتدار ایران را در جهان نشان می دهد.
وی بیان کرد: این روابط خارجی مانع از اثرگذاری تحریم های آمریکا علیه ایران شده و شکاف بین کشورهای اروپایی و کشور آمریکا، منجر به انزوای آمریکا در جهان خواهد شد.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اتحاد و تعامل بین ایران و ترکیه، تصریح کرد: روابط بین ایران و ترکیه و ایجاد وحدت و انسجام بین این دو کشور موجب رفع بحران در کشورهای منطقه از جمله سوریه می شود.
وی همچنین به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان برگزاری حج اشاره کرد و گفت: مناسک حج ایرانیان امسال در آرامش و عزت برگزار شد و رفتار ایران در پاسخ به توطئه های دولتمردان سست عنصر عربستان موفقیت آمیز بوده و اگر ایران در پاسخ به رفتار عربستان کوتاهی می کرد آنگاه جایگاه حجاج ایرانی تضعیف می شد.
حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: رفتار منفعلانه در تعاملات بین المللی به ویژه در برابر کشورهای ستمکار و غلامان آن ها کارساز نیست و باید با روحیه طلبکارانه با آن ها برخورد شود و پیش دستی در دفاع از ارزش های و حقوق کشورمان باید داشته باشیم.
وی به اتفاقات در کشور آمریکا اشاره کرد و یادآورشد: اتفاق اخیر در لاس وگاس آمریکا نشان از ضعف دولت آمریکا در کنترل وضعیت کشور خود است که در کشور آمریکا که ادعای کدخدایی جهان را دارد خرید اسلحه آزد است و سالیانه هزاران نفر در این کشور به وسیله تیراندازی به همدیگر کشته می شوند.
امام جمعه تیران اضافه کرد: دولت آمریکا به جای دخالت در امور بین المللی وضعیت کشور خود را مدیریت کند که این همه خسارت برای مملکت خود به بار نیاورد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131 خبرنگار: اکبر مهدی زاده انتشاردهنده: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.