طرح بازیافت بخار بنزین به روش کربن اکتیو (carbon active vapor recovery) برای نحستین بار در کشور، از سال 95 در تأسیسات انبار نفت شهید منتظری اصفهان به اجرا گذاشته شد و با اجرای آن تاکنون صدها هزار لیتر سوخت بازیافتی حاصل از بخار بنزین مجدد به چرخه عرضه وارد شده است.
این طرح با هدف کاهش آلودگی زیست محیطی و ارتقای سلامت کارکنان و با هزینه 92 میلیارد و 455 میلیون ریال اجرا شد.
میزان متوسط بارگیری در انبار نفت شهید منتظری اصفهان در هر 24 ساعت، هشت میلیون لیتر است که میزان مورد انتظار بازیافت 12 هزار لیتر و بهره وری اقتصادی بازیافت در هر 24 ساعت (هر لیتر بنزین 10 هزار ریال) 120 میلیون ریال و مدت زمان استهلاک هزینه اجرای طرح 770 روز است.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان سید رحیم عقیق در جریان بازدید از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان گفت: اجرای طرح سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت (EP) نیز از اقدام های خوب انجام شده بوده است.
سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت (EP) محصول طرحی‌ است که از سال 89 در مدیریت فاوا وزارت نفت کلید خورد و اکنون این سامانه در حدود 50 شرکت تابعه وزارت نفت مستقر شده است و پشتیبانی از فعالیت های حوزه تامین کالا را بر عهده دارد.
مدیرکل بازرسی وزارت نفت افزود: راه اندازی این سامانه با فراز و نشیب های زیاد همراه بود و امیدواریم در آینده نزدیک چنان شود که هیچگونه خریدی خارج از این سیستم در کشور نداشته باشیم.
عقیق با اشاره به رویکردهای سازمان بازرسی وزارت نفت و تأکید بر ماده 28 قانون سلامت اداری که چکیده تجارب متخصصان کشورهای موفق جهان بوده است، گفت: کمک به پویایی و سلامت سازمان، شفاف سازی، توسعه فرهنگ مثبت نگری، اجرای دقیق قوانین و مقررات، تقویت روحیه قانون پذیری و قانون مداری، رعایت انصاف و امانتداری و توجه به اولویت ها سرلوحه کارها و برنامه های صنعت نفت است.
وی با اشاره به پیشرو بودن صنعت نفت در قانون مداری تصریح کرد: عمل به قانون این تکلیف را برای همه ما ایجاد می کند که شفاف باشیم و اگر سازمان شفاف و دقیق باشد، همه جا سرآمد خواهد بود .
حسین صادقیان مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان نیز در این دیدار گزارشی در زمینه اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در منطقه اصفهان و عملکرد منطقه ارائه کرد.
انبار نفت شهید محمد منتظری در شمال کلانشهر اصفهان و درجوار پالایشگاه اصفهان با 65 هکتار مساحت از انبارهای استراتژیک و مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که وظیفه سوخت رسانی به سراسر کشور را به عهده دارد.
این انبار دارای 124 بازوی بارگیری است و روزانه یکهزار و 500 دستگاه نفتکش با استفاده از 32 دستگاه پمپ در آن بطور شبانه روزی فعالیت و بارگیری و نیاز مصرف کنندگان عمده، صنایع و مجاری عرضه را تامین می کنند.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.