محمد عادلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 هزار و 267 نفر اردیبهشت، بیش از پنج هزار نفر درمرداد و شهریور و بیش از سه هزار و 300 نفر در ماه های خرداد و تیر از این روستا و اماکن تاریخی و گردشگری آن دیدن کردند.
وی افزود: 6 هزار و 300 گردشگر از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا، استرالیا و اوکراین نیز در فروردین ماه سال جاری از این روستا دیدن کردند.
دهیار ابیانه گفت: زندگی جاری و ساری در بافت کهن و بناهای تاریخی این روستا موضوع قابل توجه بازدیدکنندگان است چرا که در بیشتر نقاط دنیا زندگی در چنین بافت هایی وجود ندارد.
به گفته او، روستای ابیانه دارای 2 زیارتگاه و 11 مسجد است که از قدیمی ترین آنها می توان به مسجد جامع (466 هجری قمری )، برزله (701 هجری قمری) و مسجد حاجتگاه (952 هجری قمری) اشاره کرد.
ابیانه با پیشینه حدود یک هزار و 500 سال یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‎های انسانی در حاشیه کویر ایران محسوب می‏‌شود و کهن ترین اثر تاریخی این روستا آتشکده ابیانه است.
روستای ابیانه 40 کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس واقع شده و با ارتفاع بیش از 2 هزار و 220 متر یکی از بلند ترین نقاط مسکونی کشور نیز محسوب می شود.
خبرنگار: رحمت الله کاملی - انتشار دهنده : عمادی
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.