به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' روز جمعه در اولین روز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در اصفهان، افزود: جهاد برای مقابله با تجاوز دیگران و احقاق حقوق مسلمانان از دستورات این دین آسمانی است.
وی تصریح کرد: همه جنگ های پیامبر (ص) و ائمه (ع) و حتی جنگ در روز عاشورا نیز دفاعی بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسانی که با تاسی به مکتب امام حسین (ع) تا پای جان در برابر دشمن می ایستد، منافع دشمن را به خطر می اندازد، اضافه کرد: دیوانگی ترامپ و بیان سخنانی جنون آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل ناشی از وجود چنین تفکراتی در ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: هیچ کس به جز نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این سخنان همراهی نکرده است و این دلیل آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق بوده و هست.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم یک دستور دینی است و جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن همواره در هر نقطه ای که مظلومی وجود داشته باشد در دفاع از آنها ایستادگی خواهند کرد.
وی با اشاره به پیشرفت های ایران در تولید تجهیزات دفاعی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی در زمینه تولید تجهیزات دفاعی از جمله موشکی داشته ایم که موجب وحشت دشمن شده است ولی بیشترین ترس دشمنان ایران از وجود امثال شهید حججی ها در این کشور است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق از خود دفاع کرد و این دفاع را مقدس می داند، گفت: امروز نیز اگر در سوریه و عراق حضور مستشاری داریم، به دلیل دفاع از خودمان است.
وی افزود: بی شک اگر جبهه مقاومت در عراق و سوریه شکست می خورد داعش و تکفیری ها به سراغ نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ما می آمدند زیرا اساس شکل گیری آنها با حمایت های آمریکا ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: ایشان می فرمایند هیچ ملتی ذلیل نشد مگر اینکه در خاک خود با دشمن جنگید.
وی اضافه کرد: مطالعه تاریخ اسلام نشان می دهد پیامبر اسلام (ص) در هیچ جنگی با دشمن در شهر مبارزه نکرد و وقتی متوجه لشکرکشی دشمن می شد، راه نفوذ را در بیرون از شهر سد می کرد و با دشمن خارج از شهر مقابله و مبارزه می کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به توان بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان در عرصه تولید تجهیزات دفاعی اشاره کرد و گفت: آمریکا از توان موشکی ایران می ترسد زیرا نمونه آن را در اصابت دقیق موشک های ایران به اهداف از پیش مشخص شده در دیروالزور سوریه مشاهده کردند.
وی با بیان اینکه دشمن همواره با مومنان در حال ستیز است، افزود: این دستور قرآن است که تا آنجا که توان دارید به منظور ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن توان دفاعی خود را بالا ببرید.
رژه نیروهای مسلح مستقر در اصفهان در اولین روز از هفته دفاع مقدس صبح جمعه مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
در این مراسم یگان های پیاده، موتوری و محمول ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از مقایل کلام الله مجید، تمثال امام (ره) و رهبر معظم انقلاب عبور کردند.
پ / 7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.