به گزارش ایرنا، شاید کمتر فوتبال دوستی پیش از آغاز این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تصور می کرد که سپاهان اصفهان با حضور مجدد زلاتکو کرانچار که توانسته بود این تیم را قهرمان ایران کند، در پایان هفته ششم رقابتها با کسب 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی حضور داشته باشد.
سپاهان اصفهان تنها با یک برد، سه تساوی و2باخت، 4 گل زده و 8 گل خوره جایگاه نامطلوبی تا این زمان از رقابتها کسب کرده تا جایی که حتی شائبه های تغییر سرمربی کروات آن به گوش می رسد و البته محسن طاهری مدیرعامل باشگاه از حضور او در سپاهان و ادامه فعالیتش دفاع کرد.
در آن سوی میدان سرخ پوشان تهرانی مدافع عنوان قهرمانی با 4 برد، یک تساوی و یک باخت، 11 گل زده و سه گل خورده و حضور در جایگاه دوم، شرایط متفاوتی از حریف زخم خورده خود دارند.
این تیم با پیروزی خارج از خانه برابر الاهلی عربستان و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرده که در میدان قدرتمند و خطرناک است و به حریفان نامدار خود امان نمی دهد.
بی شک این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است اما سپاهانی ها بیش از حریف قرمز پوش خود به دنبال تغییر و اصلاح روند کنونی خود هستند.
این دیدار که چند سالی به ال کلاسیکوی ایران معروف شده با توجه به شرایط دو تیم به ویژه سپاهان، در این زمان از حساسیت بیشتری برخوردار شده و بدون شک زردپوشان اصفهانی و مربی هوشمند آن به دنبال جبران ناکامی های اخیر در لیگ برتر و بازیابی خود هستند.
سرمربی قرمزپوشان در تمرین دیروز خود در جمع بازیکنان تاکید کرد که بازی در اصفهان مقابل سپاهان، یک دربی حساس و یک پیش بازی خوب برای دیدار با الهلال است و باید با تمام تمرکز آماده این بازی می‌شویم.
برانکو ایوانکوویچ خطاب به اعضای تیم افزود: با حداکثر توان در برابر سپاهان بازی کنید تا در بازی با الهلال هم موفق باشید و با یک برد شیرین به افتخاری بزرگ برای ایران، تیم پرسپولیس و هواداران برسید.
اشکان خورشیدی، سجاد طوری، رحیم شاهین و علی صفایی داوران این دیدار هستند و نظارت این مصاف حساس را محمود رفیعی بر عهده خواهد داشت.
بر اساس اعلام مسئولان هیات فوتبال استان اصفهان 10 درصد از گنجایش طبقه اول ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان در اختیار هواداران تیم پرسپولیس تهران و بقیه در اختیار تماشاچیان تیم فولاد مبارکه سپاهان قرار خواهد گرفت.
با توجه به اینکه طبقه دوم این ورزشگاه هنوز شرایط لازم برای حضور تماشاگر را ندارد، با محاسبه ظرفیت طبقه اول، برای 40 هزار نفر بلیت فروشی انجام می ‌شود.
همچنین در جلسه هماهنگی دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس مقرر شده در‌های ورزشگاه نقش‌ جهان برای ورود هواداران دو تیم با هماهنگی یگان ویژه انتظامی استان اصفهان از ساعت 16 روز پنجشنبه باز ‌شود.
دیدار این دو تیم در چارچوب رقابت های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور، پنجشنبه هفته جاری از ساعت 20 آغاز می شود.
این دو تیم تاکنون در تاریخ فوتبال ایران 66 بار برابر هم به میدان رفته اند که سهم پیروزی پرسپولیسی ها 22 بار و سپاهانی ها 17 بار بوده است؛ ضمن اینکه 27 مسابقه هم به تساوی انجامیده است. همچنین تاکنون ۱۵۴ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۰ گل سهم سپاهان و ۸۴ گل سهم پرسپولیس بوده است.
رر لیگ برتر هم دو تیم 32 بار با هم بازی کرده اند که 12 پیروزی سهم هر یک از دو تیم و 8 تساوی حاصل کار آنها بوده است.
گ / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.