به گزارش ایرنا، این متخلفان شکار و صید توسط محیط بانان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در زیستگاه های مختلف این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
*** یک متخلف شکار وصید در شهرستان سمیرم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد
پژمان خاکسار رئیس اداره حفاظت محیط زیست سمیرم در این باره گفت: محیط بانان این اداره حین پایش و کنترل مناطق و زیستگاه های شهرستان در محدوده ارتفاعات قره قاچ شکارممنوع ونک موفق به دستگیری یک متخلف شکار و صید شدند.
از این متخلف شکار یک قبضه اسلحه شکاری دولول غیرمجاز(قاچاق) و3 تیر فشنگ ساچمه کشف و ضبط گردید. مراتب تخلف صورتجلسه و متهم ضمن تنظیم شکوائیه به دادستانی شهرستان معرفی شد.
*** سه متخلف شکار وصید در مناطق شکار ممنوع شهرستان شهرضا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
باقریعقوبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا در این باره گفت: محیط بانان این اداره در دو روز گذشته ، یک نفر متخلف را در منطقه شکار ممنوع زرچشمه به جرم شروع به شکار و حمل اسلحه به غیر و همچنین دو نفر متخلف در منطقه شکار ممنوع شاهقنداب را به جرم شکار یک قطعه پرنده تیهو ، حمل یک قبضه اسلحه سوزنی قاچاق و یک قبضه اسلحه بادی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند .
***چهار متخلف شکار و صید در شهرستان فریدونشهراصفهان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
محمد میکلانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونشهر گفت: محیط بانان این این اداره طی گشت وکنترل مناطق آزاد شهرستان فریدونشهر دو گروه دو نفره متخلف شکار وصید را شناسایی و دستگیر کردند.
گروه اول اقدام به شکارغیر قانونی 2 کبک کرده بودند که دستگیر و ادوات آنها توقیف گردید و گروه متخلف دوم نیز اقدام به زنده گیری 8 پرنده سهره طلایی بر خلاف مقرارت شکار وصید کردند که توسط محیط بانان این اداره دستگیر ، ادوات انها توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
***یک متخلف شکار و صید قبل از اقدام به شکار در شهرستان دهاقان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
عبدالحاج علیمیرزایی رئیس اداره محیط زیست دهاقان در این باره اظهار کرد: محیط بانان این اداره حین گشت، کنترل و نظارت در منطقه شکار ممنوع دشتک این شهرستان یک متخلف شکار وصید را به جرم شروع به شکار دستگیر،مراتب تخلف صورتجلسه وپرونده مقدماتی به استناد ماده 15 قانون شکار وصید جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
از متخلف یک قبضه اسلحه شکاری تک لول دارای مجوز حمل،ساخت کشور روسیه به همراه 10 عدد فشنگ ساچمه و دو عدد چاقوکشف وضبط شد.
*** چهار متخلف شکار و صید در شهرستان گلپایگان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
قاسم حسومی رئیس اداره محیط زیست گلپایگان دراین باره گفت: با توجه به اطلاع رسانی مردمی به سامانه 110 با همکاری نیروی انتظامی و مأموران یگان حفاظت این اداره دو نفر متخلف شکارغیرمجاز پرندگان در منطقه تنگه غرقاب گلپایگان به جرم شروع به شکار غیرمجاز دستگیر شدند.
ازمتخلفان دوقبضه اسلحه شکاری و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری گلپایگان ارجاع گردید.
وی همچنین از دستگیری دو متخلف صید غیرمجاز ماهی نیز در سد کوچری این شهرستان خبرداد.
وی اظهار کرد: یک رشته تور ماهی گیری غیرمجاز(200متر) ، تعدادی ماهی سوف وکپور و یک دستگاه خودرو سواری از متخلفان کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
بر اساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب گردیده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.
شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.