به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز سه شنبه در دیدار مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با وی، جلوگیری از نابودی منابع طبیعی و مقابله با حوادث پیش بینی نشده را نیازمند برنامه ریزی مسئولان دانست و افزود: با برنامه ریزی اصولی، می توان خسارت های جانی و مالی را به حداقل رساند.
وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در شمال کشور که باعث خسارت فراوان شد، افزود: با وجودی که نزولات آسمانی در چند سال گذشته کاهش یافته است اما هنوز هیچگونه آمادگی برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی ها و مهار سیلاب ها در کشور وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت علم، زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و طوفان قابل پیش بینی است اما با این وجود تاکنون هیچ طرح و برنامه ای برای مقابله با این حوادث پیش بینی نشده است.
وی گفت: امکان استفاده از منابع طبیعی وجود دارد اما نیازمند بررسی و کار کارشناسی از تمام جنبه هاست.
آیت الله نمازی با تاکید براینکه ثروت های ملی نباید معلق و بلااستفاده رها شود، تصریح کرد: از این ثروت ها هرگز نباید بصورت انفعالی استفاده کرد.
وی همچنین دامداران و کشاورزان را جزو سرمایه های ملی کشور خواند و گفت: این قشر بدون قصد و بدلیل نداشتن آگاهی، مرتع ها را از بین می برند و به همین دلیل نیازمند آموزش هستند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز در این نشست از اجرای طرح 'سفیران انفال' در این استان خبر داد.
حجت الاسلام علی اکبر عسگری گفت: در این طرح روحانیان شهرستان های استان از آموزش های تخصصی در زمینه انفال و منابع طبیعی بهره مند می شوند.
وی افزود: روحانیان شرکت کننده در این طرح به مدت سه روز این آموزش ها را فرا می گیرند تا بعنوان سفیران انفال در مسجدها و عرصه های دیگر مردم را با منابع طبیعی و دیگر سرمایه های خدادادی آشنا کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظیفه های ذاتی این حوزه فرهنگ سازی استفاده صحیح از منابع طبیعی است که این مهم نیازمند یک فرایند طولانی مدت اما نتیجه بخش است.
عسگری گفت: فرهنگ سازی استفاده از انفال، منابع طبیعی و عرصه های طبیعی باعث کاهش فعالیت یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی خواهد شد.
وسعت مرتع ها و مناطق بیابانی استان اصفهان 10 میلیون هکتار است که از این میزان 360 هزار هکتار از آن در شهرستان کاشان قرار دارد.
6136 /6027 * خبرنگار: یوسف صائب* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.