به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  داره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان اصفهان محمد حسینی  اظهار داشت: همواره در طول سال با تب برفکی مواجه هستیم و خوشبختانه در اصفهان وضعیت این بیماری به مرحله اورژانس نرسیده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر شش کانون تب برفکی در شهرستان گلپایگان، لنجان، خوانسار و فلاورجان و غیره شناسایی شد.

معاون اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: به منظور کنترل تب برفکی طرح واکسیناسیون دام را هر چهار ماه یکبار اجرایی کردیم.

وی اضافه کرد:‌ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار گاو و ۷۰۰ هزار گوسفند را واکسینه کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بروز تب برفکی موثر است، تصریح کرد: جابه جایی های دام و عدم رعایت بهداشت در دامداری ها از عوامل اصلی بروز تب برفکی است.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل تب برفکی جلسات متعددی برگزار شد و فردا با مدیریت بحران در این زمینه جلسه ای داریم، ادامه داد:‌ در این سال ها آموزش را اصل قرار دادیم و به منظور کاهش تب برفکی دوره‌های آموزش گذاشته شد.

معاون اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد:‌ تب برفکی یک بیماری بومی است که نمی توان ریشه کن کرد و بدنبال تصویب بودجه هستیم.

وی گفت: در حال حاضر استان قم، کاشان و آران و بیدگل با بیماری تب برفکی درگیر هستند که به دلیل نزدیکی با استان اصفهان این هشدار برای استان هم هست که باید این بیماری را بتوان کنترل کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 733834
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.